۱۴۰۱ خرداد ۸, یکشنبه

دوشنبه سیاه – اعدام دستکم ۳۰ زندانی در یک روز

دوشنبه سیاه – اعدام دستکم ۳۰ زندانی در یک روز

خبرهای دریافتی و منتشر شده توسط رسانه‌ها، تنها در دوشنبه سیاه دوم خردادماه، در زندان‌های میناب، شیروان، ارومیه و زنجان دستکم ۳۰ زندانی اعدام شدند. در میان زندانیان اعدام شده، دستکم یک زن زندانی از زندان آمل وجود دارد. سحرگاه روز دوشنبه ۲ خرداد، چهار اعدام در زندان‌های میناب و زنجان صورت گرفته است. سه زندانی در زندان میناب به نام‌های مصدق ملاحی فرزند یوسف، محمد سرخ رو، اهل میناب و عباس کمالی، اهل جاسک به اتهام مواد مخدر و یک زندانی در زندان زنجان به اتهام قتل اعدام شدند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، براساس خبرهای دریافتی و منتشر شده توسط رسانه‌ها، تنها در دوشنبه سیاه دوم خردادماه، در زندان‌های میناب، شیروان، ارومیه و زنجان دستکم ۳۰ زندانی اعدام شدند. در میان زندانیان اعدام شده، دستکم یک زن زندانی از زندان آمل وجود دارد.

سحرگاه روز دوشنبه ۲ خرداد، چهار اعدام در زندان‌های میناب و زنجان صورت گرفته است. سه زندانی در زندان میناب به نام‌های مصدق ملاحی فرزند یوسف، محمد سرخ رو، اهل میناب و عباس کمالی، اهل جاسک به اتهام مواد مخدر و یک زندانی در زندان زنجان به اتهام قتل اعدام شدند.

مصدق ملاحی در سال ۹۷ بازداشت شده و از آن زمان در زندان به سر برده بود. حکم اعدام این زندانی در حالی اجرا شد که آخرین ملاقات با خانواده انجام نشد و خانواده وی از اجرای حکم اعدام وی بی‌اطلاع بودند.

از مشخصات سایر زندانیان اعدام شده در زندانها دیگر، هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

علاوه بر این سحرگاه روز یکشنبه ۱خرداد ۱۴۰۱، یک زن زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد. از این زن زندانی حیاتی‌ معرفی شده و اتهام وی «قتل عمد»‌ عنوان شده است.

اعدام یک زن زندانی همراه با ۵ اعدام دیگر طی دو روز

بر اساس خبرهای دریافتی، دیکتاتوری ولایت فقیه پیش از آغاز ماه محرم، اعدام‌ها را افزایش داده است.

خامنه‌ای و پاسدارانش، برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه، پس از ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، به این ترتیب از مردم «انتقام سخت» می‌گیرد.

به این ترتیب طی روزهای آغازین خردادماه، جمعا ۳۳ زندانی در زندانهای مختلف ایران به چوبه‌های دار سپرده شده‌اند.

از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم ۶۶ زندانی اعدام شده‌اند.

ایران گلوبال – 8 خرداد 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر