۱۴۰۱ خرداد ۶, جمعه

عبدالواحد عباسی‌زاده از زندان بانه آزاد شد

عبدالواحد عباسی‌زاده از زندان بانه آزاد شد

یک زندانی سیاسی اهل بانه با هویت عبد‌الواحد عباسی‌زاده ۳۵ ساله روز پنج‌شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ پس از اتمام دوران محکومیت خود از زندان مرکزی این شهر آزاد شد.

عبدالواحد عباسی‌زاده شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز مستقر در بانه به ریاست اکبر میرزایی به اتهام اتهام “تبلیغ به نفع حزب دمکرات کُردستان ایران از طریق فضای مجازی” به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بعدها به ۲ ماه حبس تعقلیقی و یک ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت کاهش یافت.

این شهروند کُرد نهایتاً روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ‌ماه جهت سپری نمودن دو هفته از دوران محکومیت باقیمانده خود بازداشت و به زندان مرکزی بانه منتقل شده بود.

دو ماه دیگر از حکم عبدالواحد عباسی‌زاده به مدت ٢ سال تعلیق شده است که در این دو سال باید خود را به اداره اطلاعات بانه معرفی کند. گفتنیست که وی در حین مراحل دادرسی از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

عبدالواحد عباسی‌زاده روز شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ (۲۱ نوامبر ۲۰۲۰) بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات بانه بازداشت و پس از ۱۷ روز بازداشت با وثیقه ۲۰۰ ملیون تومانی و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اطلاعات این شهر آزاد شده بود.

هنگاو – 6 خرداد 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر