۱۴۰۱ خرداد ۳, سه‌شنبه

رهایی ۴ زندانی از اعدام در گرمسار و مشهد

رهایی ۴ زندانی از اعدام در گرمسار و مشهد

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی در گرمسار و مشهد که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، یک زندانی در گرمسار، از اعدام رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به جزئیات این امر گفت: این زندانی از اتباع کشور افانستان بوده که پیشتر از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی ایران به اعدام محکوم شده است.

محمدجعفر عبداللهی ادامه داد: وی پس از تحمل ۲۲ ماه حبس، با اعلام گذشت اولیای دم در حوزه قضایی گرمسار، از چوبه دار رهایی یافت و به زندگی دوباره برگشت.

وی در پایان افزود: با گذشت اولیای دم در این پرونده، تعداد زندانیانی که طی ۱۴ ماه گذشته در استان سمنان از مجازات اعدام رهایی یافتند، در مجموع به ۱۰ نفر رسیده است.

رهایی سه زندانی از اعدام در مشهد

به گزارش عصر ایران، سه زندانی در زندان مرکزی مشهد از اعدام رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش، رهایی این محکومان از اعدام، پس از تحمل ۸ تا ۱۰ سال حبس، در روز دوشنبه و در نتیجه مداخلات فنی مددکاران و اخذ رضایت اولیاء دم صورت گرفته است.

روابط عمومی اداره کل زندانها اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در این باره گفت: این سه زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند و حکم صادره علیه آنها در دیوان عالی کشور به تایید رسیده بود؛ آنها نهایتا پس از کسب رضایت از اولیای دم، به زندگی دوباره بازگشتند.

هرانا-3 خرداد 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر