۱۴۰۱ خرداد ۶, جمعه

چهار محکوم به قصاص در کرمان از اعدام رهایی یافتند

چهار محکوم به قصاص در کرمان از اعدام رهایی یافتند

کرمان – رئیس کل دادگستری کرمان گفت: امسال ۴ پرونده قتل به همت اعضای شوراهای حل اختلاف استان منجر به رضایت اولیای دم و رهایی محکومان از اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل دادگستری کرمان گفت: امسال ۴ پرونده قتل به همت اعضای شوراهای حل اختلاف استان منجر به رضایت اولیا دم و رهایی محکومان از اعدام شده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان موفق شده‌اند با صلح و سازش بین طرفین دعاوی، اختلاف را برطرف کرده و در این رابطه ۹۱ زندانی از زندان‌های این استان رهایی یافتند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت شوراهای حل اختلاف در جهت افزایش نیافتن تعداد زندانیان در جامعه گفت: شوراهای حل اختلاف ویژه زندان موفق شدند امسال از ۵۸۷ فقره پرونده وارده به شعبه ویژه زندان تعداد ۴۷۰ فقره پرونده رامنتهی به سازش کنند.

به گفته نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار مهمی در اخذ رضایت از شاکی، ایجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مدد جویان ایفا می‌کنند.

قطره- 4 خرداد 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر