۱۴۰۱ خرداد ۶, جمعه

ادامه بیخبری و نگرانی از وضعیت مولانا کوهی پس از ابلاغ حکم ۳۰ ضربه شلاق

ادامه بیخبری و نگرانی از وضعیت مولانا کوهی پس از ابلاغ حکم ۳۰ ضربه شلاق

خانواده امام جمعه پشامگ شهرستان راسک از ادامه بیخبری و قطع ارتباط تلفنی وی پس از ابلاغ حکم ۳۰ ضربه شلاق ابراز نگرانی کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، خانواده مولانا کوهی امام جمعه پشامگ شهرستان راسک از زمان اعلام خبر پرونده سازی جدید و ابلاغ حکم سی ضربه شلاق به وی، هیچ گونه اطلاعی از وضعیت وی ندارند.

در گزارش «کلمه» به نقل از یک منبع مطلع آمده که خانواده و نزدیکان وی، نسبت به وضعیت مولانا کوهی نگران هستند.

همزمان گزارش شده که مولوی عبدالمالک ملکی پور، امام جمعه کنارک و مولوی عبیدالله آسکانی، امام جمعه جکیگور نیز از قطع تلفن مولانا فضل الرحمن کوهی انتقاد کرده و خواهان آزادی وی شدند.

دادسرای ویژه روحانیت مشهد، روز سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ حکم سی ضربه شلاق را به امام جمعه پشامگ ابلاغ کرده بود.

گفتنی است که علت محکومیت مولانا کوهی به سی ضربه شلاق ، سخنرانی وی در جلسه همایش تجلیل از حافظان قرآن مدرسه دینی پشامگ که همزمان با مرخصی قبلی بوده، عنوان شده است.

در زمان مرخصی قبلی و پیش از اتمام مرخصی، آقای امیری منشی دادستان مشهد طی تماس تلفنی با مولانا کوهی از وی خواسته بود که در همایش تجلیل از حافظان سخنرانی نکند و پیش از اتمام وقت مرخصی به زندان برگردد.

مولانا فضل الرحمن کوهی در تاریخ هفتم آذر ماه ۹۸ به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد احضار و پس از یک سال بلاتکلیفی به ۶ سال و چهار ماه زندان محکوم شد؛ بازداشت این روحانی بلوچ با اعتراضات گسترده در بسیاری از شهرهای بلوچستان همراه بود.

کمپین فعالین بلوچ – 2 خرداد 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر