۱۴۰۱ خرداد ۳, سه‌شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت ۶ شهروند بازداشتی در یاسوج

گزارشی از آخرین وضعیت ۶ شهروند بازداشتی در یاسوج

خبرگزاری هرانا – کوروش جلیل، سعید طاهری، ساسان ضرغام پور، نوروزعلی رشیدی و داوود ملک حسینی، شهروندان بازداشتی اهل یاسوج در زندان این شهر به سر می برند. یاسر محمودی موردراز دیگر شهروند بازداشتی، روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت با تودیع وثیقه از زندان یاسوج آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۵ تن از شهروندان بازداشتی در یاسوج، همچنان در بازداشت به سر می برند.

کوروش جلیل، ساسان ضرغام پور، نوروزعلی رشیدی و داوود ملک حسینی پس از تفهیم اتهام و تعیین قرار بازداشت یک ماهه هم اکنون در زندان یاسوج به سر می برند. سعید طاهری دیگر شهروند بازداشتی نیز علیرغم تعیین قرار وثیقه ۲۰۰ میلون تومانی، در پی اعتراض به قرار صادره و عدم تامین وثیقه به زندان یاسوج منتقل شده است.

یاسر محمودی موردراز، نویسنده و کارشناس ارشد میکروب شناسی پزشکی، دیگر شهروند بازداشتی یاسوج است که روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت با تودیع وثیقه آزاد شد.

این شهروندان در خصوص اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه، ارتباط با گروه های مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شده اند.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان گفته بود که تمامی بازداشت شدگان پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و داوود ملک حسینی نیز به دلیل وضعیت بد جسمی از بازداشتگاه اطلاعات یاسوج به بهداری زندان منتقل شده است.

 ساسان ضرغام پور، کوروش جلیل، سعید طاهری، نوروزعلی رشیدی، داوود ملک حسینی و یاسر محمودی موردراز روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه همزمان با تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در یاسوج بازداشت شدند.

هرانا- 3 خرداد 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر