۱۴۰۱ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران؛ مصدومیت ۳ شهروند در پیرانشهر و مریوان


روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، دو شهروند اهل شهرستان مریوان در پی تیراندازی بی‌ضابطه نیروهای سپاه پاسداران زخمی شدند. همچنین یک شهروند اهل پیرانشهر نیز به دنبال تیراندازی مأموران نیروی انتظامی در جاده پیرانشهر – مهاباد زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱، تیراندازی بی‌ضابطه نیروهای سپاه پاسداران منجر به زخمی شدن دو شهروند در شهرستان مریوان شد.

هویت این شهروندان عثمان ویسی، ٣٣ ساله، متأهل و دارای دو فرزند و اهل روستای گلچیر و کیوان نام خانوادگی نامعلوم، اهل مریوان عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “نیروهای سپاه بدون اخطار قبلی به ظن حمل کالای قاچاق این دو شهروند را در نزدیکی روستای “حسن اوله” از توابع شهرستان مریوان هدف شلیک مستقیم قرار داده‌اند”.

گفته می‌شود این شهروندان جهت مداوا به بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شده‌اند و عثمان ویسی به دلیل شدت جراحات مجددا به بیمارستان توحید سنندج انتقال یافته است.

در همین راستا، روز سه‌شنبه مورخ ۶ اردیبهشت‌ماه، یک شهروند دیگر به نام کمال بایزیدپور فرزند خالد و اهل روستای دربکه از توابع شهرستان پیرانشهر در پی شلیک مأموران نیروی انتظامی در جاده پیرانشهر – مهاباد زخمی شد.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۴۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۹۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۳ کولبر، ۳۱ سوختبر و ۴۰ شهروند میشود. ۱۴۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۸۱ نفر کولبر، ۵۱ شهروند عادی و ۱۶ نفر سوخت بر هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر