۱۴۰۱ اردیبهشت ۲, جمعه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در اعتراض به عدم بازگشت به زندان ارومیه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در شرایطی است که عوامل زندان مریوان به او قول انتقال به زندان ارومیه داده بودند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ بنا برخبرهای رسیده از منابع موثق، زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی، بدلیل عدم پایبندی عوامل زندان مریوان به قولهایی که به وی برای انتقالش به زندان ارومیه داده بودند، از روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ دست به اعتصاب دارو و اعتصاب غذا زده است.

لازم به ذکر است که آخرین بار در اسفندماه سال ۱۴۰۰ در پی اعتصاب غذای این زندانی، کارگزاران زندان مریوان متعهد شده بودند که ابراهیم صدیقی همدانی را همراه با پسرش سالار صدیقی همدانی که در زندان کامیاران محبوس است، به زندان ارومیه منتقل کنند؛ ولی با گذشت بیش از یک ماه بدلیل اینکه هیچ اقدامی برای عملی کردن انتقال این زندانی و پسرش صورت نگرفته، ابراهیم خلیل صدیقی همدانی برغم مبتلا بودن به بیماری حاد دیابت، در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته قانونی اش دست به اعتصاب غذا زده است.

ابراهیم و سالار صدیقی همدانی

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۳ ساله است و از بیماریهای مختلف منجمله دیابت شدید رنج میبرد و نیاز به رسیدگی درمانی و پزشکی دارد. در زندان نیز فرزندش رسیدگی به وی را انجام میداد ولی در روز ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ این دو زندانی بطور ناگهانی از زندان ارومیه به زندانهای کامیاران و مریوان منتقل شدند و بدین ترتیب از هم جدا شدند که این فشار بیشتری را به این زندانی تحمیل می‌کند.

دو زندانی سیاسی پدر و پسر ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی، روز یکشنبه ۱۹ دیماه۱۴۰۰، بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، از زندان ارومیه به زندانهای مریوان و کامیاران تبعید شدند. ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به محض رسیدن به زندان مریوان دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرد تا فرزندم را نزد خودم نیاورید به اعتصاب ادامه خواهم داد.

انتقال ناگهانی به زندانهای کامیاران و مریوان بدلیل یک پرونده سازی جدید در زندان صورت گرفت. در این پرونده سازی جعلی، ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی به اتهام درگیری لفظی با داریوش بخشی رئیس بند و همچنین به اتهام تحریک زندانیان به اعتراض و اعتصاب، به تبعید به زندانهای مریوان و کامیاران محکوم شده و روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ این زندانیان را به این زندانها منتقل کردند.

جوانه ها – 2 اردیبهشت 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر