۱۴۰۱ اردیبهشت ۵, دوشنبه

ایمان میرزاوند جهت اجرای حکم حبس راهی زندان دزفول شد


 ایمان میرزاوند، شهروند اهل اندیمشک، امروز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه، در پی مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای این شهرستان بازداشت و جهت اجرای حکم حبس ۶ ماهه خود به زندان دزفول منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ایمان میرزاوند، شهروند اهل اندیمشک، در پی مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای این شهرستان بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان دزفول منتقل شد.

آقای میرزاوند در تاریخ ۳۰ فروردین ماه طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به این شعبه احضار شده بود.

ایمان میرزاوند پیشتر به همراه ۶ شهروند دیگر به نام های شاپور رشنو، احسان میرزاوند، حسن تافی، داریوش جافرپور، بهزاد قلاوند و سیاوش قلاوند توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب دزفول مجموعا به ۱۷ سال و ۲ ماه حبس تعزیری و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده بودند که این حکم عینا به تایید شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان رسید.

بر اساس این حکم شاپور رشنو از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور” به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲ سال اقامت اجباری در شهرستان سرخس و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شده است. همچنین احسان میرزاوند از بابت این اتهامات به ۴ سال حبس تعزیری، ۲ سال اقامت اجباری در شهرستان بم و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شده‌اند. حسن تافی، داریوش جافرپور و ایمان میرزاوند نیز از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” هر کدام به ۶ ماه حبس و بهزاد قلاوند و سیاوش قلاوند به اتهامی مشابه هر یک به ۴ ماه حبس محکوم شده‌اند.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری برای شاپور رشنو و ۳ سال زندان برای احسان میرازوند قابل اجرا است.

از میان ۷ متهم این پرونده حسن تافی در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای کتبی پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای اندیمشک بازداشت شد و در حال حاضر در زندان دزفول دوران محکومیت خود را سپری می کند. همچنین برای سایر وثیقه گذاران متهمان این پرونده اخطاریه ارسال و از آن ها خواسته شده است تا طی روزهای آینده خود را جهت اجرای حکم معرفی کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر