۱۴۰۱ اردیبهشت ۲, جمعه

بی‌خبری مطلق از سرنوشت کیومرث لطیفی مدرس زبان کُردی

هه‌نگاو: با گذشت دو هفته از انتقال کیومرث لطیفی از زندان مرکزی سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، با گذشته دو هفته از انتقال کیومرث لطیفی، فعال مدنی و مدرس زبان کُردی از بند سیاسی زندان مرکزی سنندج به باداشتگاه اداره اطلاعات این شهر علی‌رغم پیگیری‌های مداوم خانواده‌اش هیچ اطلاعی از سرنوشت وی دردسترس نیست و همین منجر به نگرانی خانواده‌اش شده است.
کیومرث لطیفی روز یک‌شنبه ۲۱ فروردین (۱۰ آپریل) به طور ناگهانی از بند سیاسی زندان مرکزی سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد و تاکنون هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته است.
کیومرث لطیفی ۴۱ ساله عصر روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ (۱۵ فوریه ۲۰۲۲) با هجوم نیروهای اداره اطلاعات به منزلش بازداشت و بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل گردید. وی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ (۱۶ مارس ۲۰۲۲) پس از یک ماه بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج و اتمام بازجویی‌ها به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود.
گفتنیست که نیروهای اداره اطلاعات همان روز بازداشت همراه با خشونت کیومرث لطیفی، اقدام به تفتیش و برهم زدن منزل ایشان و همچنین خواهرش کرده بودند که به دلیل رفتار خشن این نیروها آرزو لطیفی خواهر وی از هوش رفته بود.
کیومرث لطیفی از فعالین سطح شهر سنندج می‌باشد کە از سال ١٣٨٦ با دایر کردن کلاس‌های درس زبان کُردی در این شهر فعالیت داشتە است. وی از اعضای هیئت رئیسە انجمن مولوی کُرد در سنندج نیز بودە است.

آقای لطیفی در دورانی نیز که در زندان مرکزی سنندج محبوس بوده، با دایر کردن دوره یادگیری زبان کُردی شماری از زندانیان را با خواندن و نوشتن به زبان مادری خود آشنا کرده بود.

کیومرث لطیفی تابستان ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) نیز توسط نیروهای اطلاعات سپاه سنندج بازداشت شده بود.

هه نگاو – 2 اردیبهشت 1401

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر