۱۴۰۱ اردیبهشت ۵, دوشنبه

وخامت وضعیت سلامت بهنام موسیوند در هفتمین روز اعتصاب غذا


وضعیت جسمانی بهنام موسیوند زندانی سیاسی اهل کوهدشت لرستان که در هفتمین روز اعتصاب غذای خود در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد، وخیم گزارش شده است.

بهنام موسیوند از روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین به دلیل امتناع از زدن دستبند و پابند جهت اعزامش به مراکز درمانی توسط ماموران زندان رجایی‌شهر کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از آن زمان به نشان اعتراض به شرایط بد زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

هه‌نگاو مطلع شده است که بهنام موسیوند طی هفت روز گذشته تنها آب می‌خورد و اعلام کرده است که تا زمان تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

یک فایل صوتی از بهنام موسیوند منتشر شده که می‌گوید “تنها ابزار مقاومت من، بدنم است، این اعتصاب نه برای درخواست آزادی، مرخصی و حتی درمان ‌‌یا مسائلی از این قبیل است، بلکه فقط برای پایبندی و جامه عمل پوشاندن به صحبت‌هایی است که درباره مقاومت گفته‌ام”.

این زندانی سیاسی در پایان سخنان خود با زبان کُردی جمله “بەرخۆدان ژیانە”(مقاومت زندگیست) را بر زبان می‌آورد.

بهنام موسیوند ۳۴ ساله و اهل کوهدشت استان لرستان، روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزلش واقع در تهران بازداشت و به بند وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و پس از ۴۰ روز بازداشت روز دوشنبه ۲۸ اسفند (۱۸ مارس) با وثیقه و موقتاً آزاد شد.

این فعال کوهدشتی نهایتاً شهریور ماه ۱۳۹۸ (سپتامبر ۲۰۱۹) توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس و به اتهام “ تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم و این ‍حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد. بر طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیزی بهنام موسیوند قابل اجرا است.

بهنام موسیوند نهایتاً روز یک‌شنبه ۲۵ خرداد جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل و شهریور ماه همان سال به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر