۱۴۰۱ اردیبهشت ۲, جمعه

رهایی چهار زندانی از اعدام در بابل و کرج

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی در بابل و زندان رجایی شهر کرج که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه همشهری، روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج، از مجازات اعدام رهایی یافتند.

در این گزارش آمده است: یکی از این متهمان که ناشنوا است، ۲۴ سال پیش به اتهام قتل زن همسایه بازداشت و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود. در تمامی این سال ها، هیچگاه خانواده متهم شناسایی نشده و حتی یک نفر به ملاقات وی نرفته بود.

۲محکوم به اعدام دیگر نیز نسبت خویشاوندی با یکدیگر دارند و برادرزن و داماد هستند، آنها  ۲۸ اسفند سال ۷۹ مردی آشنا را به قتل رسانده بودند. انگیزه آنها از قتل ناشی از فقز و تنگدستی و گریز از پرداخت بدهی ۲۵۰ هزارتومانی بود. آنها قصد داشتند از مقتول دست‌نوشته‌ای بگیرند که ثابت کنند با وی تسویه‌حساب کرده‌اند اما زمانی که وارد خانه وی شده و با او درگیر شدند، طلبکار شروع به فریادزدن کرده و آنها از ترس اینکه همسایه‌ها باخبر شوند، او را به قتل رسانده اند؛ سر انجام پس از گریز از منزل شاکی بازداشت و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

آنها در این سال‌ها بارها پای چوبه دار رفتند اما هربار موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند تا اینکه مدتی قبل اولیای دم حاضر شدند به شرط دریافت دیه، آنها را ببخشند. با این وجود این زندانیان قادر به پرداخت مبلغ دیه نبودند و به این ترتیب بود که پای خیرین به میان کشیده شد و پس از پرداخت مبلغ دیه، این زندانیان از چوبه دار رهایی یافتند.

رهایی یک زندانی از اعدام در بابل

به گزارش ایرنا، یک زندانی محکوم به اعدام در بابل، از مجازات مرگ رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری مازندران در این خصوص اظهار داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش با خانواده مقتول، نهایتا در شب نوزدهم ماه رمضان، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند و محکوم به اعدام پس از ۱۳ سال تحمل حبس، از دار مجازات رهایی یافت.

هرانا – 1 اردیبهشت 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر