۱۴۰۱ اردیبهشت ۵, دوشنبه

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت کیومرث لطیفی


 کیومرث لطیفی، شهروند بازداشتی اهل سنندج امروز دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه کماکان در بازداشتگاه یک نهاد امنیتی در بازداشت و بی خبری بسر میبرد. آقای لطیفی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد. وی مجددا در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه از زندان به بازداشتگاه یک نهاد امنیتی منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، کیومرث لطیفی، شهروند بازداشتی اهل سنندج کماکان در بازداشت و بی خبری بسر میبرد.

فرید لطیفی، برادرزاده این شهروند در آخر وضعیت کیومرث لطیفی به هرانا گفت: «زمانی که کیومرث لطیفی مجددا از زندان به یک نهاد امنیتی منتقل شد. علیرغم پیگیری خانواده هم اداره اطلاعات و هم اطلاعات سپاه منکر بازداشت عمویم میشوند. زندان نیز تنها میگوید که توسط ماموران یک نهاد امنیتی به خارج از زندان منتقل شده است. از زمان بازداشت با وجود پیگیری های انجام شده مشخص نیست چه اتهاماتی علیه او مطرح است و از ابتدای دستگیری تا امروز تنها ۲ بار آن هم وقتی که در زندان سنندج بود با خانواده تماس تلفنی داشته است.»

به گفته آقای لطیفی حساب بانکی کیومرث لطیفی و چهار عضو دیگر خانواده که مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان سهم الارث در آنها قرار دارد، به دستور ستاد خبری اداره اطلاعات مسدود و موجودی حساب ها نیز بلوکه شده است.

آقای لطیفی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته توسط ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج بازداشت و در تاریخ ۲۵ اسفندماه با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد. وی مجددا در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه از زندان به بازداشتگاه یک نهاد امنیتی منتقل شده است.

در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، آرزو لطیفی خواهر این شهروند پس از مراجعه به اداره اطلاعات سنندج جهت پیگیری وضعیت برادرش، دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. به گفته فرید لطیفی، برادرزاده این شهروند، خانم لطفی برای رد صحبت های قبلی خود و عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت برادرش تحت فشار و ضرب و شتم قرار گرفته است.

کیومرث لطیفی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در شهریورماه ٩٨ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۵ دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی نهایتا توسط دادگاه به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

کیومرث لطیفی، مدرس زبان کردی و پیشتر عضو انجمن مولوی سنندج بوده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر