۱۴۰۱ آبان ۳۰, دوشنبه

تداوم سرکوب در دانشگاه رازی کرمانشاه؛ از محرومیت و تعلیق تا ربودن دانشجویان

تداوم سرکوب در دانشگاه رازی کرمانشاه؛ از محرومیت و تعلیق تا ربودن دانشجویان


تداوم سرکوب در دانشگاه رازی کرمانشاه؛ از محرومیت و تعلیق تا ربودن دانشجویان


نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی با همکاری عوامل حراست، علاوه بر صدور حکم اخراج و تعلیق، تعدادی از دانشجویان دانشگاه، در ربودن دانشجویان با آنان همکاری می‌کنند. تا کنون اسامی ١٤ تن از این دانشجویان که ربوده شده‌اند برای هه‌نگاو احراز شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی دو ماه گذشته، اعضای حراست دانشگاه رازی کرمانشاه، با هماهنگی کامل دستگاه‌های سرکوب، روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ (۱۵ نوامبر ۲۰۲۲) تعداد ١٥ تن از دانشجویان این دانشگاه را ربوده و تعدادی دیگر مشمول حکم محرومیت کامل از تحصیل و تعلیق شده‌اند.

برابر لیستی که به دست هه‌نگاو رسیده، امیر نصیری، معین منوچهری و امیرحسین مهرانجو سه دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر و ارشیا لایقی و علیرضا نادری دانشجویان رشته مهندسی نفت، علی همت‌زاده و حمید برانداز با رشته مهندسب مکانیک، صدار ظهرابی رشته مواد و متالوژی، مسعود کرمی مهندسی عمران، علی روزی مهندسی پتروشیمی، رضا روحی مهندسی نفت نیز، ربوده شده‌اند.

امیر دارابی دانشجوی دانشکده ادبیات، نرگس شیرازی دانشجوی پرستاری، محمدابراهیم بانوئی در رشته تاریخ اسلام و مریم محمدی ورودی ٩٩ سه دانشجوی دیگر این لیست را تشکیل می‌دهند.

بر اساس اظهارات یک منابع مطلع، حراست دانشگاه مبادرت به شناسایی دانشجویان فعال کرده و لیست آنان در اختیار نیروهای امنیتی و سرکوبگر حکومتی قرار می‌‌دهند.

برابر روایت شاهدان عینی، اعضای حراست دانشگاه با در دست داشتن این لیست در معیت نیروهای امنیتی در ورودی دانشگاه حضور یافته و دانشجویان را تحویل این نیروها می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر