۱۴۰۱ آبان ۲۳, دوشنبه

بیانیه جمعی از زنان زندان اوین در اعتراض به وضعیت لیلا حسین‌زاده

بیانیه جمعی از زنان زندان اوین در اعتراض به وضعیت لیلا حسین‌زاده


جمعی از زنان زندانی بند اوین با انتشار بیانیه‌ای به وضعیت لیلا حسین‌زاده در زندان عادل‌ آباد اعتراض کردند و در عین حال از او خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

 

جمعی از زنان زندانی بند اوین با انتشار بیانیه‌ای به وضعیت لیلا حسین‌زاده در زندان عادل‌ آباد اعتراض کردند و در عین حال از او خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.در این بیانیه با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی لیلا حسین‌زاده، فعال مدنی که در زندان عادل آباد محبوس است تاکید شده:« گمان نمی ‌بریم که تارک قوه قضائیه ، سازمان زندانها و نهادهای امنیتی جایی برای کلمه ننگ دیگری داشته‌باشد.»

در پایان بیانیه خطاب لیلا حسین‌زاده نوشته شده است : «از تو که خواهرانگی و مبازه‌ات ، مقاومت و جسارتت برای ما تداعی شکست قدرتی است که خشونتش تمام شدنی نیست ، تقاضا داریم به اعتصاب غذای خود پایان دهی چرا که برای پیروزی ، خیابان ، دانشگاه و مردم به تن و جان سالم تو نیاز دارد.»

این بیانیه توسط نرگس محمدی، عالیه مطلب زاده، سپیده قلیان، هستی امیری، نیلوفر بیانی، گلاره عباسی، عسل محمدی، زهرا زهتابچی، ملیحه جعفری، فاطمه مثنی، سپیده کاشانی و فریبا اسدی به امضا رسیده است.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

خبرهای نگران کننده از شرایط جسمانی لیلا حسین زاده ، قطع تماس تلفنی با خانواده و تداوم حبس در زندان عادل آباد شیراز و‌اعلام اعتصاب غذای او مایه نگرانی ما در زندان اوین شده‌است . گمان نمی ‌بریم که تارک قوه قضائیه ، سازمان زندانها و نهادهای امنیتی جایی برای کلمه ننگ دیگری داشته‌باشد . طبق اسناد و مدارک پزشکی و حتی پزشکی قانونی وابسته به جمهوری اسلامی رای بر عدم تحمل حبس لیلا حسین‌زاده داده شده و جان او در خطر است . لیلای عزیزمان ، صدای مقاومت تو از زندان عادل آباد به گوشمان رسید . همان‌طور که فریاد «دیگه تموم شده ماجرای‌»ات از سر در دانشگاه به گوشها رسیده‌بود ، صدای تو شنیده شده و همراه ماست . صدای تو که صدای اعتراض در تهران، خوزستان، کردستان و صدای زن و مرد بلوچ است . تو درست گفته‌ای که مرزی بین مقاومت در بیرون و داخل زندان وجود ندارد . از تو که خواهرانگی و مبازه‌ات ، مقاومت و جسارتت برای ما تداعی شکست قدرتی است که خشونتش تمام شدنی نیست ، تقاضا داریم به اعتصاب غذای خود پایان دهی چرا که برای پیروزی ، خیابان ، دانشگاه و مردم به تن و جان سالم تو نیاز دارد .

لیلا حسین‌زاده مبتلا به بیماری خودایمنی است و پیشتر به دلیل همین بیماری صعب العلاج، مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شده و از زندان آزاد شده بود. او از تاریخ ۱۸ آبان ماه اعتصاب غذا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر