۱۴۰۲ مرداد ۹, دوشنبه

آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان اصفهان؛ ممنوع از ملاقات و بی اطلاع از اتهامات

آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان اصفهان؛ ممنوع از ملاقات و بی اطلاع از اتهامات

IRANWIRE

آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان اصفهان؛ ممنوع از ملاقات و بی اطلاع از اتهامات

ایران‌وایر به اطلاعات تازه‌ای از وضعیت گروهی از جوانان بازداشت شده در اصفهان دست‌یافته که حکایت از بلاتکلیفی آن‌ها و بی خبری مطلق از اتهامات وارده دارد.

این گروه از جوانان که تعداد آن‌ها ۱۲ نفر گزارش شده است، صبح روز سه‌شنبه، ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲، با هجوم نیروهای اطلاعاتی به منازل‌شان بازداشت و به زندان‌های شهر اصفهان منتقل شدند.

بر اساس اطلاع ایران‌وایر، پرونده این جوانان در شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب به ریاست علی صباغ در دست بررسی است، با این حال مقامات قضایی تاکنون از اعلام اتهامات آن‌ها خودداری کرده‌اند.

یک منبع مطلع به ایران‌وایر گفته تمامی افراد بازداشت شده از قشر معمولی جامعه بوده و هیچ گونه سابقه سیاسی یا فعالیت حزبی نداشته‌اند.

از میان بازداشتی‌ها، روزبه دانا، کارمند داروخانه، مینا خدایی، کارمند بورس اوراق بهادار، مرجان بشتام، حسابدار، هدی صادقی، نقاش و سما عموشاهی و زینب (مریم) پرنده، مشغول به رشته ورزشی سنگ نوردی هستند.

از بین این افراد، روزبه دانا به بیماری گوارشی و سما عموشاهی به بیماری سرطان مبتلا هستند که نیاز فوری به مراقبت های پزشکی و بیمارستانی دارند.

با توجه به گذشت ۱۸ روز از بازداشت این افراد و همچنین عدم اطلاع از اتهام وارده، خانواده های این بازداشتی ها بسیار نگران بوده و تعدادی از آن‌ها به علت فشارهای عصبی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رسانه‌های رسمی و مقامات قضایی در ایران تاکنون در خصوص این شهروندان بازداشتی سکوت کرده و اظهار نظری نداشته‌اند که همین موضوع بر ابهامات پرونده این افراد و نگرانی اطرافیان افزوده است.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر