۱۴۰۲ مرداد ۶, جمعه

«ضرب و جرح و آزار جنسی» زن معترض به حجاب اجباری پس از بازداشت

«ضرب و جرح و آزار جنسی» زن معترض به حجاب اجباری پس از بازداشت

رادیو فردا

عکسی که از اقدام اعتراضی تبسم جمال‌پور و همراهان او به حجاب اجباری منتشر شده است

سایت «اطلس زندان‌های ایران» در توییتر از ضرب‌ و جرح و آزار جنسی تبسم جمال‌پور، زن معترض به حجاب اجباری، پس از بازداشت او به دست ماموران حکومتی خبر داد.

این سایت روز چهارشنبه، چهارم مرداد، در گزارشی اعلام کرد که خانم جمال‌پور پس از انتشار عکسی بدون حجاب اجباری مقابل یک هیئت مذهبی در روز ۲۶ تیر بازداشت و پس از انتقال به یک خانه امن، مورد ضرب‌ و جرح و آزار جنسی قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم،‌ نزدیک به سپاه، روز ۲۸ تیرماه گذشته خبر داد که دو زن و یک مرد که مقابل هیئت قمر بنی‌هاشم در منطقه ۶ تهران اقدام به «کشف حجاب» و «برهنه‌نمایی» کرده بودند و یک مرد دیگر به دلیل همکاری با آن‌ها بازداشت شده‌اند.

«اطلس زندان‌های ایران» به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که مأموران امنیتی پس از بازداشت خانم جمال‌پور، به او گفته‌اند که «باید مانند تصویری که منتشر کرده‌ای لخت شوی» و سپس با خشونت لباس او را از تنش درآورده‌ و «اقدام به لمس سینه‌های او کرده‌اند».

به گفته این منبع، خانم جمال‌پور پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین، طی روزهای متوالی مورد بازجویی قرار گرفته و روز سه‌شنبه، سوم مرداد، به بند زنان اوین منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، اتهامات این زن معترض «توهین به مقدسات» و «اشاعه فساد و فحشا» عنوان شده است.

در ماه‌های گذشته، شماری از زنان و مردان بازداشت‌شده از توهین، تعرض و تجاوز جنسی به معترضان در جریان بازداشت و در زندان‌ها خبر داده بودند.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر