۱۴۰۱ شهریور ۲۸, دوشنبه

فراخوان برای اعتصاب عمومی در کردستان ایران در اعتراض به «قتل» مهسا امینی

فراخوان برای اعتصاب عمومی در کردستان ایران در اعتراض به «قتل» مهسا امینی


مهسا امینی

در پی مرگ مهسا امینی، چند حزب سیاسی کُرد با انتشار فراخوانی خواستار اعتصاب عمومی در کردستان در روز دوشنبه، ۲۸ شهریور شدند.

در این فراخوان که «مرکز همکاری احزاب کردستان ایران» منتشر کرده، علاوه بر مرگ خانم امینی به جان باختن «شلیر رسولی» که از او به عنوان قربانی تلاش «یک مزدور رژیم» به تجاوز نام برده شده، اشاره شده و از تمامی اقشار مردم کردستان، همچنین احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و فعالان حقوق بشر خواسته شده است تا در این اعتصاب شرکت کنند.

پیش از این نیز حزب کومله کردستان ایران جان باختن مهسا امینی را «قتل» خوانده و شدیدا محکوم کرده بود و از عموم مردم کردستان خواسته بود تا برای جلوگیری از این گونه «جنایت دولتی» روز دوشنبه اعتصاب کنند.

مهسا (ژینا) امینی ۲۲ ساله که همراه با خانواده‌‌اش از سقز به تهران سفر کرده بود، روز ۲۲ شهریور ساعاتی پس از بازداشت به دست ماموران گشت ارشاد به کما رفت و پس از سه روز در بیمارستان جان باخت و اکنون پیکر او برای تدفین و خاکسپاری به سقز، زادگاهش منتقل شده است.

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی علت مرگ خانم امینی را «عارضه قلبی» اعلام کرده‌اند، گزارش شاهدان عینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی حاکی از ضرب و جرح مهسا امینی در خودروی گشت ارشاد و بازداشتگاه است.

پیشتر کمپین حقوق بشر ایران نیز از این رخداد به عنوان «قتل» نام برده و گفته است که گام بعدی جمهوری اسلامی «ساختن 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر