۱۴۰۱ فروردین ۴, پنجشنبه

مراسم نوروز سنندج؛ احضار و بازجویی دو شهروند توسط اطلاعات سپاه

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز پنجشنبه ۴ فروردین ماه، دو شهروند اهل سنندج به نام های امید اسدی و عادل نادری توسط اطلاعات سپاه احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱، امید اسدی شهروند اهل سنندج توسط اطلاعات سپاه احضار شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این شهروند از طریق تماس تلفنی و به دلیل شرکت در مراسم نوروز در پارک کودک سنندج به اطلاعات سپاه احضار شده است”.

این منبع مطلع افزود: “آقای اسدی پس از چند ساعت بازجویی و اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم شرکت در مراسمات و فعالیت‌های مدنی آزاد شده است”.

همچنین امروز پنج‌شنبه ۴ فروردین‌ماه، عادل نادری، شهروند اهل روستای “بوریدر” از توابع سروآباد ساکن سنندج از طریق تماس تلفنی توسط اطلاعات سپاه احضار شده و به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

در این گزارش به نقل از یک منبه مطلع آمده است: “نیروهای امنیتی این شهروند را تهدید کردند که از شرکت در مراسمات نوروزی خودداری کند. نیروهای امنیتی به وی اعلام کردند که تنها حق شرکت در مراسمات نوروزی را دارد که زیر نظر نهادهای امنیتی و حکومتی برگزار شوند”.

آقای نادری در همان روز پس از چند ساعت بازجویی و اخذ تعهد کتبی آزاد شده است.

در پی یورش نیروهای امنیتی به مراسم نوروز در سنندج روز دوشنبه ۱ فروردین‌ماه، ۱۴ شهروند از جمله سه تن از برگزارکنندگان این مراسم به نام‌های سهراب جلالی، جمال اسدی و فواد عنایتی و همچنین آرش فداکار و آرمان سلیمی بازداشت شدند.

به علاوه بتول عظیمی شهروند ۷۵ ساله و آریانا سلیمی، نوجوان ۱۴ ساله ای که روز دوشنبه یکم فروردین در جریان این مراسم بازداشت شده بودند، روز سه شنبه ۲ فروردین‌ماه، با تودیع قرار کفالت و اخذ تعهد کتبی آزاد شدند.

روز چهارشنبه ۳ فروردین ماه شهروند دیگری به نام سامان میرکی پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر