۱۴۰۱ فروردین ۱۱, پنجشنبه

ماکو؛ چند متهم به تهیه تجهیزات کنترل جاده‌ ای محکوم شد

خبرگزار هرانا – رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم جایگزین حبس برای چند متهم به قاچاق کالا در ماکو خبر داد و گفت این متهمان به تهیه تجهیزات کنترل جاده‌ای از نوع دوربین عکاسی و لایتر جهت استفاده در پلیس راه این شهرستان محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم جایگزین حبس برای چند متهم در ماکو خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: مجازات حبس چندین نفر محکوم علیه که به اتهام قاچاق کالا می‌بایست علاوه بر جزای نقدی و ضبط کالای قاچاق به حبس محکوم می‌شدند، توسط یکی از قضات به احکام جایگزین حبس تغییر یافت.

وی افزود: متهمان به تهیه تجهیزات کنترل جاده‌ای از نوع دوربین عکاسی و لایتر جهت استفاده در پلیس راه شهرستان ماکو تحت نظارت دادستان ماکو محکوم شدند.

عتباتی تصریح کرد: میزان استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تاسیسات ارفاقی در سال گذشته به میزان ۹ هزار و ۵۰۰ مورد بوده.

گفتنی است با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است.

بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.

هرانا 10 فروردین 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر