۱۴۰۱ فروردین ۱۱, پنجشنبه

هرمزگان؛ انتشار عمومی احکام متهمان «امنیتی» با دستور قاضی اجرای احکام

خبرگزاری هرانا – -رئیس کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد که انتشار عمومی جزئیات احکام شماری از متهمان امنیتی در رسانه‌های ملی و محلی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری هرمزگان از اعلام جزئیات احکام قطعی شماری از متهمان امنیتی در رسانه‌های ملی و محلی خبر داد.

مجتبی قهرمانی در این خصوص گفت: “دادگستری استان هرمزگان انتشار آرای قطعی در پرونده‌های مهم به ویژه با موضوع مفاسد اقتصادی و جرایم امنیتی را در دستور کار خود قرار داده است و درصدد است. بر این اساس احکام قطعی موضوع صدر ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی در خصوص جرائم مستوجب حد محاربه و افساد فی‌الارض و جرائم تعزیری درجه یک تا چهار در مواردی که دادگاه انتشار آن را موجب اخلال در نظم و امنیت جامعه نداند، به دستور قاضی اجرای احکام کیفری منتشر خواهد شد.

قهرمانی با اشاره به دستورالعمل مورخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رئیس قوه قضاییه در خصوص «نحوه انتشار احکام دادگاهها و برگزاری دادگاه علنی» اظهار داشت: با توجه به ماده ۱۰ این دستورالعمل رؤسای دادگستری استانها ضمن نظارت بر حسن اجرای مفاد آن، هر ۶ ماه یک بار گزارش آرای انتشار یافته را برای حوزه ریاست قوه قضاییه ارسال خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: “نقش بازدارندگی مجازاتها برای پیشگیری از تکرار جرم توسط شخص متهم و ایجاد ارعاب عمومی به موازات آن، از اهمیت ویژهای برخوردار است و در همین راستا، انتشار آراء میتواند بر تقویت اثر بازدارندگی مجازات بیافزاید و در نتیجه شرایطی را فراهم سازد که هم شخص مجرم، متنبه گردد و هم سایر افراد از آثار و عواقب ارتکاب اعمال مجرمانه مطلع شوند.”

هرانا 10 فروردین 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر