۱۴۰۱ فروردین ۴, پنجشنبه

شهرستان سبزوار؛ مرگ و مصدومیت ۴ شهروند در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نظامی

خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه ۲ فروردین‌ماه، در پی تیراندازی بی‌ضابطه ماموران نیروی انتظامی به خودروی اعضای یک خانواده در شهرستان سبزوار دو شهروند مصدوم و ۲ تن دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز سه‌شنبه ۲ فروردین‌ ۱۴۰۱، بر اثر تیراندازی ماموران نظامی در شهرستان سبزوار، ۲ عضو یک خانواده کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

در این گزارش، هویت یکی از افراد کشته شده عبدالله عالیزهی ساکن دهستان چشمه زیارت از توابع شهرستان زاهدان و هویت یکی از مصدومین پیرمحمد عالیزهی پدر فرد کشته شده عنوان شده است. از هویت ۲ تن دیگر از اعضای این خانواده تاکنون اطلاعی در دست نیست.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۴۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۹۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۳ کولبر، ۳۱ سوختبر و ۴۰ شهروند میشود. ۱۴۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۸۱ نفر کولبر، ۵۱ شهروند عادی و ۱۶ نفر سوخت بر هستند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر