۱۴۰۲ تیر ۵, دوشنبه

تولید پسماند در خرمآباد دو و نیم برابر میانگین جهانی است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه میانگین تولید پسماند در استان دو برابر میانگین جهانی است، گفت: در بعضی شهرها مثل خرم‌آباد بیش از دو و نیم برابر میانگین جهانی پسماند تولید می‌شود.

تولید پسماند در خرم‌آباد دو و نیم برابر میانگین جهانی است
نبی اله قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره میزان تولید پسماند عادی در استان، اظهار کرد: روزانه یک هزار و ۵۷۶ تن پسماند عادی در استان تولید می‌شود، حجم پسماند پزشکی در استان نیز روزانه ۴ هزار و ۴۷۷ تن در روز است.

وی بیان کرد: میانگین تولید پسماند در استان دو برابر میانگین جهانی است، البته در بعضی شهرها مثل خرم‌آباد بیش از دو و نیم برابر میانگین جهانی پسماند تولید می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در روستاها دو برابر و در شهرها دو و نیم برابر میانگین جهانی پسماند تولید می‌شود، رقمی که می‌توان گفت نگران کننده است.

عدم تفکیک از مبدا و پردازش و دفن غیر اصولی پسماند از عمده‌ترین چالش‌هایی است که قائد رحمتی به آن اشاره کرد و افزود: تفکیک از مبدا پسماندها یک اقدام ضروری است که باید مورد توجه متولیان و مردم قرار بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر