۱۴۰۲ خرداد ۲۹, دوشنبه

دادستان تهران از زندانی شدن خواهر علی کریمی خبر داد

دادستان تهران از زندانی شدن خواهر علی کریمی خبر داد

رادیو فردا

ساعتی پس از انتشار گزارش، علی کریمی در حساب رسمی توئیترش نوشت:‌ «همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود.»

وبسایت قوه قضائیه از حضور خواهر علی کریمی در بند محکومان مالی ندامتگاه مرکزی نسوان تهران خبر داد.

در گزارش سایت میزان، ادعا شده که دادستان تهران به همراه جمعی از قضات، هنگام حضور در این بند برای «برپایی میز خدمت چهره به چهره با مددجویان’»، متوجه حضور لیلا کریمی شده‌اند.

دادستان تهران می‌گوید خواهر علی کریمی در ملاقات با او، برادرش را دلیل زندانی شدنش معرفی کرده و او را به ‘«سوءاستفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی’» متهم کرده است.

این گزارش، بلافاصله در سایر خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی نیز منتشر شد و برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، شائبه گروگان‌گیری عضو خانواده، برای تحت فشار قرار دادن یکی از چهره‌های محبوب، و موثر در اعتراضات پاییز و زمستان ۱۴۰۱ را تداعی کرد.

در گزارش مشترک رسانه‌های جمهوری اسلامی، لیلا کریمی مادر دو فرزند پنج و ۱۵ ساله معرفی شده که ‘«۵۰ فقره چک سفید امضا به درخواست برادرش» در اختیار او گذاشته، چک‌هایی که در «خریداری تیم فوتبال سپیدرود رشت، زمین و ملک‌’» استفاده شده.

ساعتی پس از انتشار گزارش، علی کریمی در حساب رسمی توئیترش نوشت:‌ «همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود.»

مرد سال ۲۰۰۴ فوتبال آسیا بدون اظهار نظر درباره اتهامات رسانه‌های حکومتی، تاکید کرده است: «هر کدام از اقوام درجه یک و دوستان نزدیکانم باعث گزند و آسیب به فرد دیگری در جامعه شد، اشد مجازات را براى آن فرد خاطی خواستارم.»

کریمی توییت خود را با تصویر خبری که پس از هک خبرگزاری فارس افشا شد، منتشر کرده:‌ «مولوی عبدالحمید نباید بازداشت شود ولی باید بی آبرو شود.»

دادیار معاونت زنان، کودکان و خانواده دادسرای تهران، وضعیت لیلا کریمی را نامساعد عنوان کرده و مدعی شده است «تمام شکات پرونده لیلا، دوستان و نزدیکان برادرش علی کریمی هستند.»

در گزارش یکسان این وبسایت‌ها، به خبر سال ۱۳۹۷ رسانه‌ها از چک‌های برگشتی علی کریمی در ماجرای خرید باشگاه سپیدرود اشاره شده است که علی نظرمحمدی سرمربی سابق سپیدرود، چکی را که از کریمی دریافت کرده بود به ‌دلیل فقدان موجودی برگشت زد.

باشگاه سپیدرود از ابراز واکنش در رد یا تایید صحت ادعای رسانه‌های جمهوری اسلامی، مبنی بر اینکه چک‌های ارائه شده توسط کریمی متعلق به خواهرش بوده است، خودداری کرده است.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر