۱۴۰۲ تیر ۱, پنجشنبه

آزادی موقت پدر مادر و خواهر ابوالفضل آدینهزاده به قید وثیقه

آزادی موقت پدر، مادر و خواهر «ابوالفضل آدینه‌زاده»؛ به قید وثیقه

VOAPNN

ابوالفضل آدینه زاده

خسرو ولی‌کُردی، وکیل خانواده آدینه‌زاده روز سه‌شنبه از طریق صفحه اینستاگرامی خود از آزادی خانواده «ابوالفضل آدینه‌زاده» با تودیع وثیقه خبر داد.

آقای ولی‌کردی در یک پیام ویدئویی ضمن اعلام خبر آزادی موقت «با تودیع وثیقه ملکی» پدر، مادر و خواهر »ابوالفضل» اعلام کرد این سه تن پس از آزادی از زندانهای بجنورد و شیروان اعلام کرد این افراد باید منتظر برگزاری دادگاه باشند.

وکیل خانواده آدینه‌زاده پیش‌تر اعلام کرده بود که آزادی «پدر، مادر، و خواهر» ابوالفضل آدینه‌زاده، نوجوان کشته شده در جریان اعتراضات سراسری در مشهد، «منوط به تودیع وثیقه ۲۵ میلیارد ریالی» شده است.

خسرو علی‌کُردی، وکیل خانواده آدینه‌زاده روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد در توییتی با اعلام این خبر تأکید کرده که «به عنوان وکیل مدافع خانواده آدینه‌زاده، به دلیل عدم دسترسی به پرونده، هنوز از اتهامات مطروحه» علیه آنها مطلع نیست.

خانواده «ابوالفضل آدینه‌زاده» روز ۲۶ خرداد یک روز قبل از سالروز تولد «ابوالفضل» در حالی که با دسته‌گل برای یادبود این نوجوان جان‌باخته در سرکوب اعتراضات، به محل کشته شدن او رفته بودند، با خشونت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

وکیل خانواده آدینه‌زاده به بخش فارسی صدای آمریکا گفت که به دلیل بازداشت پدر و مادر ابوالفضل، جلسه دادگاه شکایت آنها از مأمورانی که به پسرشان شلیک کرده‌اند، به تعویق افتاده است.

ابوالفضل آدینه‌زاده در ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در جریان سرکوب اعتراضات سراسری بر اثر شلیک مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در مقابل دانشگاه فردوسی مشهد کشته شد.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر