۱۴۰۱ اسفند ۹, سه‌شنبه

«مسمومیت» دانش‌آموزان در ایران؛‌ نگرانی خانواده‌ها و مسئولان سردرگم با اظهارات متناقض

«مسمومیت» دانش‌آموزان در ایران؛‌ نگرانی خانواده‌ها و مسئولان سردرگم با اظهارات متناقض

BBC فارسی

مسمومیت دانش‌آموزان

با گذشت ماه‌ها و در حالیکه اخبار نگران کننده از مسمومیت دانش‌‌آموزان در ایران ادامه دارد، مسئولان به اظهارنظرهای ضد و نقیض خود ادامه می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا، روز دوشنبه ۸ اسفند گزارش داد که دانش‌آموزان سومین مدرسه در شهر بروجرد دچار علائم شبیه مسمومیت شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

مهدی غیبی رییس اورژانس لرستان به خبرگزاری ایرنا گفت که این اتفاق در مدرسه پسرانه خیام بروجرد اتفاق افتاده است.

این در حالی است که همه موارد گذشته که در قم و بروجرد اتفاق افتاده بود،‌ به جز یک مورد دیگر بقیه همه در مدارس دخترانه و به ویژه دبیرستان‌های دخترانه بوده است.یکشنبه ۷ اسفند در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد بروجرد ۱۰۷ دانش آموز دچار علائم مسمومیت شدند .

روز قبل آن ۶ اسفند هم در مدرسه احمدیه بروجرد اتفاق مشابهی افتاد که باعث شد خانواده‌های نگران گروهی از دانش‌آموزان، در مقابل مدرسه تجمع کردند.

این دومین بار بود که در این مدرسه این اتفاق افتاده است و سه شنبه هفته گذشته،‌ ۲ اسفند هم در همین مدرسه احمدیه بروجرد تعدادی از دانش‌آموزان در اثر علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

روزنامه هم‌میهن در گزارشی نوشته که دیروز در دبستان فرشتگان واقع در منطقه یک بروجرد هم تعدادی از دانش‌آموزان با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند: «اتفاقی که به گفته والدین یکی از دانش‌آموزان مصدوم، نزدیک به ۶۰ دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد.»

ایرنا از نگرانی دانش‌آموزان و مراجعه والدین نگران به مدارس در بروجرد نوشته و گزارش داد که امروز، دوشنبه ۸ اسفند ماه و «پس از دامنه دار تر شدن این مسمومیت ها و تکرار آن در تعداد مدارس بیشتری دراین شهر از جمله مدرسه خیام، حافظیه و مهرگان برخی والدین در نوبت بعداز ظهر مانع از رفتن فرزندان شان به مدرسه شده اند.»

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر