۱۴۰۱ آبان ۵, پنجشنبه

فاطمه الفی و سید امیر رشیدی توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شدند

فاطمه الفی و سید امیر رشیدی توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا

    •  فاطمه الفی و سید امیر رشیدی زوج ساکن تبریز، روز چهارشنبه ۴ آبان‌ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به زندان این شهر منتقل شدند.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱، دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “فاطمه الفی و سید امیر رشیدی زوج ساکن تبریز” توسط هرانا احراز شده است. این شهروندان پس از بازداشت به زندان تبریز منتقل شده اند.

محمد رشیدی فرزند این زوج ساکن تبریز ضمن اعلام خبر بازداشت پدر و مادرش در صفحه شخصی خود نوشته است: “در تماس تلفنی که چند دقیقه  مادرم با ما داشت اطلاع داد که در زندان مرکزی تبریز در بازداشت هستند و احتمالا روز شنبه به پرونده مادر و پدرم و دیگر بازداشت شدگان رسیدگی خواهد شد.”

در رابطه با اعتراضات سراسری شهریور-مهر ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به جرم بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت معترض به خیابانها آمدند. هرانا با انتشار گزارشی ۲۱۵ صفحه ای به بررسی آماری، تحلیل و جمع بندی از بیست روز نخست اعتراضات (۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۱) اختصاص داد. در گزارش مذکور علاوه بر تحلیل جغرافیایی و ارائه نقشه و نمودار، هویت ۲۰۰ جان باخته احتمالی از جمله ۱۸ کودک و نوجوان، برآورد از ۵۵۰۰ بازداشت شده به همراه هویت ۵۶۳ تن از شهروندان بازداشت شده، ۱۲۳ دانشجو و ۳۶ روزنامه نگار یا فعال عرصه خبر ارائه شده است. همچنین در کنار بخش های متعدد دیگر، مجموعه کاملی از ۶۹۸ گزارش ویدیویی راستی آزمایی شده به تفکیک زمان و موضوع در این گزارش لحاظ شده است. این گزارش اعتراضات در ۳۴۲ نقطه کشور در تمام استانهای کشور از جمله ۱۰۵ شهر و ۶۸ دانشگاه را بررسی کرده است.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر