۱۴۰۱ آبان ۶, جمعه

مادر رضا حقیقت‌نژاد با تایید ربوده شدن پیکر پسرش، از مردم ایران خواست صدای او باشند

مادر رضا حقیقت‌نژاد با تایید ربوده شدن پیکر پسرش، از مردم ایران خواست صدای او باشند

خبرگزاری BBC

بیگم‌جان رئیسی، شش سال بود که پسرش را ندیده بود

بیگم‌جان رئیسی، مادر رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی رادیو فردا با انتشار ویدیویی تایید کرد که پیکر فرزندش در فرودگاه ربوده شده و خواسته که صدایش به مردم ایران برسد.آقای حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار رادیو فردا بود که ۲۵ مهر در اثر ابتلاء به «بیماری سرطان روده بزرگ و متاستاز آن به کبد» پس از شش ماه درمان در بیمارستان شاریته برلین، آلمان درگذشت.

خانواده او خواستار خاکسپاری فرزندشان در ایران شدند، اما با ورود پیکرش به فرودگاه ایران، «ماموران اطلاعات سپاه پاسداران» آن را ربودند.

مادر آقای حقیقت‌نژاد در این ویدیو گفت که شش سال بود پسرش را ندیده و طی شش ماه بیماریش از این موضوع بی‌اطلاع بوده است.

خانم رئیسی گفت به خانواده آقای حقیقت‌نژاد اجازه ورود پیکر پسرش را دادند اما در فرودگاه «سپاه یا نیروی انتظامی» او را ربودند.

او از مردم خواست صدایش باشند و پیامش را به سراسر کشور برسانند.

رادیوفردا می‌گوید بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده، خانواده آقای حقیقت‌نژاد «تحت فشار قرار گرفته‌اند تا پیکر او را در قبرستان دیگری دفن کنند، ولی خانواده در برابر این خواسته مقاومت می‌کنند و جنازه همچنان در اختیار نیروهای امنیتی است.»

جیمی فلای، رئیس رادیو اروپای آزاد طی بیانیه‌ای ربوده شدن پیکر آقای حقیقت‌نژاد را محکوم کرده و این اقدام را «شرم‌آور و نفرت‌انگیز» خواند.

آقای فلای، حقیقت‌نژاد را «روزنامه نگاری درخشان» توصیف کرد و در بیانیه‌ خود افزود: «او تا پایان، خواهان آزادی و عدالت برای هموطنان ایرانی خود و قهرمان بی‌صداها» بود.

رضا حقیقت‌نژاد که در سال‌های اخیر نیز به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران همکاری می‌کرد.

او تا آخرین روزهای زندگیش، اعتراضات و حوادث ایران را دنبال می‌کرد وبه تحولات داخل ایران واکنش نشان می‌داد.

این روزنامه‌نگار که از چند ماه پیش درگیر بیماری شده بود، در هفته‌های اخیر برای طی مراحل درمان از پراگ به برلین رفته بود.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر