۱۴۰۱ تیر ۵, یکشنبه

امین انصاری فر جهت تحمل دوران حبس راهی زندان بهبهان شد

امین انصاری فر جهت تحمل دوران حبس راهی زندان بهبهان شد

خبرگزاری هرانا – امین انصاری فر، پدر فرزاد انصاری فر جانباخته اعتراضات آبان ۹۸، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان بهبهان شد. وی و پسرش آرمان انصاری فر پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر هر کدام به ۳ ماه حبس و ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند که هم اکنون با تسلیم به رای ۱/۴ از این محکومیت کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱، امین انصاری فر، پدر فرزاد انصاری فر جانباخته اعتراضات آبان ۹۸، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان بهبهان شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پسر وی آرمان انصاری فر نیز جهت تحمل دوران حبس باید فردا یکشنبه ۵ تیر خود را به زندان بهبهان معرفی کند.”
این شهروندان پشتر طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای بهبهان احضار شده بودند.

امین و آرمان انصاری فر پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۳ ماه حبس و ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند که هم اکنون با تسلیم به رای ۱/۴ از این محکومیت کاهش یافته است.

در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، امین انصاری فر در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد. همچنین آرمان انصاری فر در تاریخ ۱ اسفندماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و نخست به بازداشتگاه این نهاد امنیتی و نهایتا به زندان بهبهان منتقل شده بود. پیشتر کیفرخواست آنان از سوی شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب به دادگاه انقلاب بندماهشهر ارجاع داده شده بود.

در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور فرشته تابانیان، وکیل مدافع آنان برگزار شد. این شهروندان دو روز پس از برگزاری دادگاه با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

امین انصاری فر پیشتر طی ابلاغیه ای جهت دفاع از خود در خصوص اتهامات انتسابی به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب احضار شده بود. اتهام مطروحه علیه وی “تبلیغ به نفع گروه ها یا سازمان های مخالف نظام جمهوری اسلامی” عنوان شده بود. آرمان انصاری فر نیز در تاریخ ۲۳ آذرماه سال گذشته طی ابلاغیه ای به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای بهبهان احضار شده بود.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. هرانا همچنین در تاریخ ۱ آبان‌ماه ۹۹ از صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داد.

هرانا ۳ تیر ۱۴۰۱

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر