۱۴۰۱ تیر ۵, یکشنبه

تایید یک حکم اعدام در دیوان عالی کشور/ رهایی از اعدام چهار زندانی در شهرهای مختلف

تایید یک حکم اعدام در دیوان عالی کشور/ رهایی از اعدام چهار زندانی در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل همسر خود توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود، به تایید دیوان عالی کشور رسید. همچنین چهار زندانی در استان های هرمزگان، اردبیل و البرز با کسب رضایت از اولیای دم، از مجازات اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام یک زندانی در تهران توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ آذر ماه ۹۹ مردی با مراجعه به پلیس پاکدشت از مفقودی همسر ۳۰ ساله خود خبر داد و طی تحقیقات و معاینات کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند مقتول در پی خفگی جان باخته و متهم به قتل اعتراف کرد، پرونده به شعبه دوم کیفری ارجاع و پس از بررسی پرونده متهم را به اعدام محکوم کردند و با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور رفت و پس از بررسی پرونده حکم صادره از سوی دادگاه تایید شد.

پس از ۱۲ سال؛ رهایی یک زندانی از اعدام در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود، خبر داد.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه متهم به قتل پس از تحمل ۱۲ سال حبس سرانجام موفق به اخذ رضایت از اولیای دم شده است.

رهایی دو زندانی از اعدام در اردبیل
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رهایی و بخشیده شدن دو زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم در این استان خبر داد.

رهایی یک زندانی از اعدام در استان البرز
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در استان البرز با کسب اولیای دم، از مجازات اعدام در لحظات پایانی رهایی یافت.

بر اساس این گزارش ،سال ۹۸ طی یک نزاع بین دو جوان کمالشهری (استان البرز)، پسر جوانی به‌نام امید ۳۵ ساله جان باخت و عامل قتل که یکی از دوستان مقتول بود خیلی زود بازداشت شد.

پسر جوان به اتهام قتل دوستش محکوم به اعدام شده بود وقتی پای چوبه‌دار رفت در آخرین لحظات با گذشت بی‌قید و شرط پدر و مادر مقتول به زندگی برگشت.

هرانا ۵ تیر ۱۴۰۱

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر