۱۴۰۱ تیر ۱, چهارشنبه

زنجان در حالت آماده باش/ هوای زنجان ناسالم شد

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با توجه به شاخص کیفی هوا در زنجان هوای زنجان ناسالم شد.

زنجان در حالت آماده باش/ هوای زنجان ناسالم شد

الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شاخص کیفی هوا در سه ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۲ به میزان۱۶۱ میکرون است که بر همین اساس ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و وضعیت کیفی هوا در ناسالم است.
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: بر همین اساس با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و افزایش شاخص کیفیت هوا، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار و تصمیمات لازم برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گرفته شده است.
وی افزود: طبق مصوبه باید ماسک استاندارد توسط شهرداری‌های تابعه به نیروهای خدماتی و پاکبان‌ها توزیع شود.
هاشمی به تعطیلی مهدکودک و مراکز آموزشی غیر دولتی نیز تاکید کرد و گفت: موافقت مدیران با مرخصی اولیای کودکانی که‌ به‌ مهد کودک می‌روند نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان تصریح کرد: موافقت با درخواست مرخصی برای همه افراد دچار مشکل تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوط،
هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز مؤثر در تشدید آلودگی هوا و انتقال همه برنامه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی به فضای بسته نیز از دیگر اقداماتی است که طبق این مصوبات باید انجام شود.
وی از ممنوعیت تمامی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز خبر داد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان، نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و محیط زیست  استان اعلام و اورژانس و فوریتهای پزشکی و جمعیت هلال احمر در سطح شهر به صورت  آماده باش باشند.

هاشمی با بیان اینکه شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس است، عنوان کرد: شاخص هوا ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر