۱۴۰۰ دی ۵, یکشنبه

معوقات مزدی کارگران شهرداری نیشابور/ بیکاری ۱۳۰ کارگر کارخانه جمیل نخ


 

کارگران خدماتی شهرداری نیشابور از تعویق در پرداخت مطالبات معوقه خود خبر دادند. همچنین ۱۳۰ کارگر شاغل در کارخانه «جمیل نخ» واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در این واحد تولیدی بیکار شده و در بلاتکلیفی بسر میبردند.

 مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران خدماتی شهرداری نیشابور که تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کارند، این است که سه سال حق سنوات، ذخیر مرخصی و ۴ درصد هزینه بازنشستگی خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

تعدادی از کارگران شهرداری نیشابور گفتند: حدود ۳۷۰ کارگر از ابتدای سال ۹۸ تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار بخش خدمات شهرداری نیشابور مشغول به کار هستیم. مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران پیمانکار‌ی شهرداری نیشابور، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار فعلی دریافت کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ در پیگیری این موضوع روز ۲۹ آذر ماه در محدوده داخلی شهرداری، کارگران خدماتی تجمعی برگزار کردند اما پاسخی از مسئولان شهری دریافت نکردیم.

او گفت: قرارداد همه کارگران خدماتی شهرداری نیشابور تا قبل از سال ۹۸، به صورت مستقیم با شهرداری بود که به اجبار شهردار وقت و با حمایت برخی اعضای شورای شهر همه کارگران به پیمانکاری تبدیل وضعیت شدند.

وی افزود: قرارداد  همه کارگران با پیمانکار فعلی تا پایان آذر ماه سال جاری بود که شهردار بار دیگر قرارداد همه آنها را برای دوماه دیگر و تا مشخص شدن پیمانکار جدید تمدید کرد.

این کارگر با بیان اینکه به زودی شهرداری نیشابور برای تعیین پیمانکار جدید؛ مزایده برگزار می‌کند، گفت: مطالبات ما حدود سه سال حق سنوات و ذخیر مرخصی است در عین حال وضعیت پرداخت ۴ درصد هزینه بازنشستگی کارگرانی که شرایط بازنشستگی دارند نیز باید معلوم نیست.

وی با اشاره به اینکه عقد قرارداد دائم با کارگران و حذف شرکت‌های پیمانکاری باعث بهبود وضعیت کارگران می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ما کارگران تا قبل از سال ۹۸، سال‌ها به صورت قرارداد مستقیم با شهرداری کار کرده‌ایم، انتظار داشتیم مسئولان تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران بگیرند نه اینکه دوباره پیمانکار جدید مشخص کنند.

به گفته کارگران، وقتی شهرداری نیشابور در مقام کارفرمای اصلی می‌تواند به صورت مستقیم با همه کارگران قرارداد منعقد و مطالبات آن‌ها را به صورت کامل پرداخت کند، دیگر چه نیازی است تا با واسطه قرار دادن پیمانکار، امکان نادیده گرفته شدن بخشی از مطالبات مزدی آن‌ها را رقم بزند.

بیکاری ۱۳۰ کارگر شاغل در کارخانه «جمیل نخ» در شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان

به گزارش ایلنا، حدود ۱۳۰ کارگر شاغل در کارخانه «جمیل نخ» واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در این واحد تولیدی بلاتکلیف شدند.

منابع کارگری گفتند: حوالی ساعت ۱۷:۳۰ شامگاه روز گذشته (سوم دی ماه) در جریان حادثه آتش‌سوزی، کارخانه جمیل نخ  موقتا تعطیل شد و حدود ۱۳۰کارگر شاغل در آن بلاتکلیف شدند.

یکی از کارگران در خصوص وضعیت شغلی کارگران بعد ازحادثه تصریح کرد: با توجه به اینکه در جریان آتش‌سوزی بخش‌هایی از این واحد تولیدی تخریب شده است، فعلا امکان کار کردن برای کارخانه و کارگران وجود ندارد و کارگران باید تا مشخص شدن وضعیت کارخانه صبر کنند.

به گفته وی؛ این کارخانه تحت پوشش بیمه است و امید است خسارت‌های وارده به این واحد برای اشتغال دوباره کارگران سریعا پرداخت شود.

او در پایان اضافه کرد: در جریان این آتش‌سوزی کارگران در تلاش بودند آتش را مهار کنند. خوشبختانه این حادثه خسارات جانی نداشته است و فقط دو نفر از امدادگران آتش نشانی دچار دودگرفتگی شده‌اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر