۱۴۰۰ دی ۵, یکشنبه

دستکم سه تجمع اعتراضی برگزار شد


 

 امروز شنبه ۴ دی، شماری از مهندسان معمار در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی واقع در تهران، جمعی از شهروندان روستای شمس‌آباد نوق واقع در رفسنجان در این منطقه و همچنین گروهی از کارگران کارخانه اشباع تراورس شیرگاه در محوطه این کارخانه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.، امروز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰، شماری از مهندسان معمار در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گفته مهندسان معترض، آزمون نظام مهندسی امسال در حالی برگزار شده که بسیاری از سوالات با مشکل مواجه بوده و جواب صحیحی برای آن وجود نداشته است؛ این امر منجر به کاهش چشمگیر آمار قبول شدگان شده است.بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول رسیدگی به این موضوع، علیرغم سپری شدن چند ماه، تاکنون هیچ واکنش و یا اقدامی عملی در این راستا انجام نداده است.

تجمع شهروندان روستای شمس‌آباد نوق در رفسنجان

به گزارش دیده بان ایران، امروز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰، جمعی از شهروندان روستای شمس‌آباد نوق واقع در چهل کیلومتری شمال شرقی رفسنجان در استان کرمان، در اعتراض به حفر چاه و انتقال آب این منطقه به مناطق دیگر، دست به اعتراض و تجمع زدند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، اعتراض مردم نسبت به این موضوع به خشونت کشیده شده است.

تجمع کارگران کارخانه اشباع تراورس شیرگاه

به گزارش صدا و سیما، امروز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران کارخانه اشباع تراورس شیرگاه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این کارخانه تجمع کردند.

تعداد کارگران قراردادی طرح جنگل کارخانه اشباع تراورس شیرگاه که تجمع امروز را برگزار کرده اند حدود ۲۰ نفر عنوان شده است. این کارگران که در کارگاه لاجیم فعالیت دارند، سه ماه حقوق و  ۱۶ ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است؛ این افراد خواستار پرداخت مطالبات خود و رسیدگی به خواسته هایشان هستند.

کارخانه اشباع تراورس حدود ۱۷۰۰۰ متر مربع سوله مسقف دارد که بر روی حدود ۱۰ هکتار زمین بنا شده است و تا دهه ۷۰ تنها کارخانه اشباع تراورس در کشور بود که با ورود تراورس‌های بتنی رفته رفته از رونق افتاد. در کارخانه تراورس چوب زیرساخت‌های مناسب برای تغییر کاربری صنایع مختلف تولید می‌شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر