۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در کنگاور

خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در کنگاور

هه‌نگاو

خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در کنگاور

یک زن جوان اهل شهرستان کنگاور با هویت مرضیه شش‌یکانی توسط همسرش به قتل رسید. فرد قاتل بازداشت و انگیزه خود را از قتل همسرش اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ (۲۵ نوامبر ۲۰۲۳) و هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، یک زن جوان اهل روستای رحمان‌آباد از توابع شهرستان کنگاور (کَنگَوَر) در استان کرمانشاه (کرماشان) با هویت مرضیه (سونیا) شش‌یکانی توسط همسر خود به قتل رسیده است.

هه‌نگاو مطلع شده است که این زن جوان مادر دو فرزن بوده و طی سال‌های اخیر به دلیل آنکه مدام توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، چند بار به منزل پدر و مادری خود رفته بود و هر بار با وساطت بزرگان خانواده پیش همسرش برگشته بود.

به گفته یک منبع مطلع، مرضیه آخرین بار دو ماه پیش پس از آنکه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به منزل پدر و مادری خود برگشته و مهریه‌اش را به اجرا گذاشته بود، اما بار دیگر با وساطت بزرگان و خانواده‌اش به نزد همسر و فرزندانش برگشته بود و پس از چند روز توسط همسرش به قتل رسیده است.

قابل ذکر است که فرد قاتل توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده و انگیزه خود را از قتل همسرش اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر