۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

گزارشی از قتل سه نفر با انگیزه ناموسی در مریوان

گزارشی از قتل سه نفر با انگیزه ناموسی در مریوان

هه‌نگاو

گزارشی از قتل سه نفر با انگیزه ناموسی در مریوان

اوایل مهرماه امسال یک مرد ٣٨ ساله در مریوان، به دلیل آنچه “انگیزه ناموسی” عنوان شده، با اقدام به به‌آتش کشیدن یک منزل مسکونی، جان همسر، خواهر همسر و یک کودک را گرفت و خود نیز، در دم جان باخت.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بامداد پنج‌شنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۲ (٢٨ سپتامبر ۲۰۲۳)، کریم خوش‌انگشت اهل روستای “دَل” منزل باجناقش را با ریختن مواد قابل اشتعال به آتش کشید که موجب سوختگی چند تن از اعضای دو خانواده شده بود.

بنابر جزئیاتی که به تازگی دست هه‌نگاو رسیده، لیمو خورا، ٣٠ ساله و خواهر و خواهرزاده‌اش به نام‌های شهین خورا، ٣۵ ساله و “سَروک”، کودک نه ساله، در این حریق دچار سوختگی شدید (٩٠٪) شده و به دلیل شدت سوختگی به بیمارستانی در تبریز منتقل شده بودند.

در نهایت نیز، لیمو و شهین خورا و همچنین کودکی که دچار سوختگی شدید شده بود، روز دوشنبه ١٧ مهر ماه سال جاری، پس از دوازده روز در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

به گفته منابع مطلع، فرد مذکور ساعت ۳ بامداد با رفتن به منزل باجناقش و ریختن بنزین منزل را به آتش کشیده است و چند نفر دیگر نیز دچار سوختگی شده بودند که در مراکز درمانی مریوان مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

اقدام کریم خوش‌انگشت که به مرگ خودش در همان ساعت اولیه حادثه ختم شد، در حالی انجام شده بود که به مدت طولانی قبل از این خشونت خانگی، با همسرش اختلافات داشته‌اند.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر