۱۴۰۲ مهر ۸, شنبه

شقایق اکبری به منع موقت از تحصیل محکوم شد

شقایق اکبری به منع موقت از تحصیل محکوم شد

خبرگزاری هرانا

محکومیت شقایق اکبری دانشجوی مقطع دکتری رشته جامعه‌ شناسی در دانشگاه تربیت‌ مدرس به دو ترم منع موقت از تحصیل با احتساب سنوات، توسط کمیته‌ تجدیدنظر این دانشگاه عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شقایق اکبری به منع موقت از تحصیل محکوم شد.

این دانشجوی دانشگاه تربیت‌ مدرس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: “حکم بدوی دوازده ماه (دو نیم‌سال تحصیلی) محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات، توسط کمیته‌ تجدیدنظر عیناً تایید شد.”
به گفته خانم اکبری، این محکومیت در حالی روز شنبه اول مهرماه به وی ابلاغ شده که حکم صادره در مرحله بدوی، از آذر ماه پارسال به اجرا در آمده و نهایتا دو ماه باقی مانده از میزان محکومیت وی، به صورت تعلیقی در نظر گرفته شده است.

اوایل مرداد امسال، جلسه‌ کمیته‌ تجدیدنظر انضباطی این دانشجو به صورت غیابی برگزار و حکم صادره در تاریخ ۹ مردادماه به وی ابلاغ شد.

این دانشجوی معترض همچنین در خصوص روند بدوی رسیدگی به پرونده خود بیان داشت: “از اوایل آذر ۱۴۰۱، بدون هیچ احضاریه‌، تشکیل جلسه‌ای یا ابلاغ حکمی، کارت دانشجویی‌ من غیرفعال و دسترسی‌ من به سامانه‌ دانشجویی مسدود شد که تا همین امروز هم مسدود مانده است، به همین دلیل امکان انتخاب واحد نداشتم. آموزش دانشکده نیز در اقدامی نمرات امتحانی پایان‌ترم (ترم پاییز ۱۴۰۱) را از سامانه حذف کرد. در دی ماه ۱۴۰۱ برای نخستین بار، از طریق پیامک به دانشگاه احضار شدم و تفهیم اتهام صورت گرفت. جلسه‌ رسیدگی توسط کمیته انضباطی تشکیل نشد و وضعیت تحصیلی‌ من کماکان تا پایان ترم بعد (خرداد ۱۴۰۱) در تعلیق ماند.”

شقایق اکبری، دانشجوی مقطع دکتری رشته جامعه‌ شناسی سیاسی و دبیر انجمن علمی-‌ دانشجویی دانشگاه تربیت‌ مدرس است.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر