۱۴۰۲ مهر ۱, شنبه

با انگیزه ناموسی؛ قتل یک دختر نوجوان توسط خانواده اش در سرپل ذهاب

با انگیزه ناموسی؛ قتل یک دختر نوجوان توسط خانواده اش در سرپل ذهاب

خبرگزاری هرانا

اواسط شهریور ماه، یک دختر دوازده ساله در شهرستان سرپل ذهاب توسط خانواده اش با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، اواسط شهریور ماه سال جاری، یک دختر دوازده ساله با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

براساس این گزارش، این دختر نوجوان که هویت وی «مهیا.ن» عنوان شده است روز حادثه در خانه با پدر، عمو و برادرش تنها بود. این سه نفر همان روز متوجه ارتباط مهیا با یک پسر جوان می‌شوند، به همین خاطر تصمیم می‌گیرند او را بکشند.

یکی از بستگان نزدیک مهیا در مورد جزییات مربوط به روز حادثه توضیح می‌دهد: “روز قبل از حادثه پدر مهیا با مادر او بحث می‌کند. پدر مهیا رفتارهای مناسبی نداشت و مرتب دوستانش را به خانه می‌برد. مادر این دختر نوجوان هم وسایلش را جمع می‌کند تا به خانه پدری‌اش برود. مهیا اصرار می‌کند که با مادرش برود، اما پدرش نمی‌گذارد. این دختر نوجوان با پدر، برادر و عمویش در خانه تنها می‌ماند. فردای روزی که مادر این دختر خانه نبوده این سه نفر پی می‌برند مهیا با پسری جوان در ارتباط است. برای همین او را با اسلحه شکاری می‌کشند. حدود ساعت شش بعدازظهر وقتی پدر مهیا مطمئن می‌شود دخترش دیگر نفس نمی‌کشد با مادر او تماس می‌گیرد و می‌گوید؛ بیا دخترت خودکشی کرده است. مادر او اول فکر می‌کند به خاطر بحثی که روز گذشته در خانه‌شان پیش آمده دخترش این اقدام را انجام داده، اما وقتی به خانه می‌رود به ماجرای خودکشی دخترش شک می‌کند. به همین خاطر به کلانتری محل‌شان مراجعه می‌کند. آنجا به او می‌گویند دخترت خودکشی نکرده، بلکه با اسلحه به قتل رسیده است.”

به گفته این فرد؛ “پس از این اتفاق هر سه نفر بازداشت می‌شوند، اما در اداره آگاهی پدر مهیا اعتراف می‌کند که خودش دخترش را به خاطر مسائل ناموسی به قتل رسانده است. به همین خاطر عمو و برادر این دختر نوجوان آزاد می‌شوند. امکان دارد پدر مهیا به سمت او شلیک نکرده باشد، اما به هر حال دستور شلیک را خودش داده و پلیس به ما گفته شاید مجدد برادر و عموی مهیا را احضار کنند.”

در این گزارش به نقل از کارشناس پلیس آگاهی آمده است که “تیری که از اسلحه خارج شده فاصله زیادی با مقتول داشته است. یعنی مهیا در حال فرار بوده که به او دوبار شلیک می‌شود. تیر آخر را زمانی به مهیا شلیک می‌کنند که او به داخل دستشویی فرار کرده بود تا قایم شود. تیر از پنجره بالای در دستشویی به داخل شلیک می‌شود. این دو تیر توسط دو نفری که قد بلندی داشته‌اند، شلیک شده است. همسایه‌ها هم صدای جیغ و داد مهیا را شنیده‌اند و بعضی از آنها دیده‌اند که مهیا داخل حیاط خانه در حال فرار بوده است.”

رسیدگی به این پرونده همچنان در دست بررسی است.

جنایت‌ های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌ شود.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر