۱۴۰۲ شهریور ۶, دوشنبه

واکنش‌ها به حضور بدون حجاب اجباری تیم موی‌تای زنان ایرانی در تاشکند

واکنش‌ها به حضور بدون حجاب اجباری تیم موی‌تای زنان ایرانی در تاشکند

اینترنشنال

پس از حضور تیم ملی موی‌تای زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان بدون حجاب اجباری و انتشار این موضوع توسط ایران اینترنشنال، موجی از تکذیبیه در خصوص ارتباط این تیم با فدراسیون و کمیته‌های متولی این رشته در ایران به راه افتاده است.

یوسف بهتری، رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی، در گفتگو با فارس وابسته به سپاه پاسداران، با تکذیب ارتباط این تیم با فدراسیون گفت: «ما برای اعزام هایمان به مسابقات رسمی ابتدا مجوز از شورای برون مرزی دریافت می‌کنیم و پس از آن به مسابقات اعزام می شویم. ماه گذشته برای تیم ملی مردان شورای برون مرزی دریافت کردیم و به مسابقات جهانی ایتالیا اعزام شدیم. اعزام تیم موی تای بانوان به ازبکستان ربطی به ما ندارد. بارها شاهد بودیم که دوستان اعزام هایی به مسابقات ابوظبی و ترکیه داشته اند که همراه باحواشی بوده است و این اعزام ها هیچ ربطی به فدراسیون رزمی ندارد!»

بهتری در ادامه گفته: «ما هیچ اعزامی را بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی نداشته ایم. جواد نصیری، ناصر نصیری و دوستان دیگر که سبک دارند اعلام استقلال کرده اند و خودمختار هستند. ما از طریق وزارت ورزش و جوانان بارها این موضوع را پیگیری کرده ایم و دیگر خسته شده ایم، مسوولان وزارت ورزش باید تکلیف ما و این رشته ها را روشن کند. کارهای این چنینی که در ازبکستان رخ داده اصلا زیبنده نام ایران نیست!»

این صحبت‌های بهتری با تکذیب جواد نصیری، نماینده موی تای IFMA در ایران، همراه شد و او به فارس گفت: «اعزام زنان موی تای به ازبکستان هیچ ربطی به موی تای IFMA ندارد. برعکس در بین نفرات اعزامی برخی حضور دارند که در آن فدراسیون مسوولیت داشته‌اند. حتی یک نفر از بازیکنان اعزامی به این مسابقات از بین موی تای کاران عضو ایفما در ایران نیستند! مسوولان مربوطه باید پشت پرده این اعزام را بررسی کنند و ببینند چه عواملی در اعزام این نفرات به ازبکستان دخیل هستند. به نظر می رسد بهتری با این صحبت ها در پی فرافکنی است.»

در نهایت فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با صدور یک بیانیه سه بندی، منکر هرگونه ارتباط بین تیم اعزامی در تاشکند با این فدراسیون شد که در آن آمده: «۱- اعضای حاضر در تیم مذکور به هیچ عنوان عضویت در تیم ملی زنان انجمن موی تای این فدراسیون ندارند و موکدا اعلام می‌دارد اعزام‌های بدون مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان که به صورت غیر قانونی توسط افراد غیر مسئول صورت می پذیرد، فاقد هرگونه وجاهت و اعتبار می باشد. ۲- هیچ مجوزی توسط فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی جهت اعزام تیم ملی زنان موی تای در این رویداد صادر نشده است. ۳- انجمن موی تای جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها متولی رسمی و قانونی ورزش موی تای در کشور، فقط از طریق مراجع رسمی و با مجوز شورای برون مرزی ساز و کار اقدامات اعزام ها را طبق ضوابط و مقررات انجام می‌دهد.»

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر