۱۴۰۲ اردیبهشت ۴, دوشنبه

درهای ورزشگاه آزادی در صدمین دربی پایتخت هم به روی زنان بسته ماند

درهای ورزشگاه آزادی در صدمین دربی پایتخت هم به روی زنان بسته ماند

رادیو فردا

یکی از معدود دفعاتی که زنان به صورت گزینشی و زیر سایه کنترل شدید زنان پلیس اجازه حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا کردند؛ بازی دوستانه ایران و روسیه

تعدادی از زنان هوادار تیم‌های استقلال و پرسپولیس که برای تماشای بازی دربی این دو تیم، روز یکشنبه سوم اردیبهشت به مقابل ورزشگاه آزادی رفته بودند با خشونت نیروی انتظامی مجبور شدند که اطراف ورزشگاه را ترک کنند.

به گزارش رسانه‌های ایران، پس از باز شدن سامانه فروش بلیت‌ آنلاین این بازی باز هیچ جایگاهی برای تماشاگران زن در نظر گرفته نشده بود.

با این حال، گروهی از زنان به روال مسابقات گذشته، در مقابل درهای استادیوم آزادی تجمع کردند اما نیروی انتظامی با خشونت آن‌ها را از اطراف ورزشگاه دور کرد.

برخورد با زنان علاقمند به تماشای فوتبال در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران از پنج سال پیش مرتبا وعده می‌دهد که به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را خواهد داد.

فیفا به ایران فشار آورده که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را صادر کند ولی فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی به بهانه تامین نبودن زیرساخت‌ها، از اجرای این دستور طفره می‌روند.

اخیرا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی بار دیگر این بهانه را پیش کشید و روز ۳۰ فروردین گفت که حضور زنان در بازی دربی، «به کار تخصصی و رسیدگی نیاز دارد» و «هر زمان که شرایطش فراهم باشد قدم بانوان روی چشم!»

تاکنون در مواردی انگشت‌شمار، تنها به ‌شماری معدود و گزینش شده از زنان اجازه داده شده است که برخی مسابقات تیم‌ ملی یا تیم‌های باشگاهی را در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا، در ورزشگاه تماشا کنند.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر