۱۴۰۱ آذر ۲۲, سه‌شنبه

نرگس محمدی از زندان: پیام من شنیده شدن خواست مردم ایران است

نرگس محمدی از زندان: پیام من شنیده شدن خواست مردم ایران است


پیام نرگس محمدی که از زندان فرستاده پس از اعلام نام او برای دریافت جایزه شجاعت سازمان گزارشگران بدون مرز توسط فرزندان او قرائت شد

پیام نرگس محمدی که از زندان فرستاده پس از اعلام نام او برای دریافت جایزه شجاعت سازمان گزارشگران بدون مرز توسط فرزندان او قرائت شد.

متن پیام نرگس محمدی به شرح زیر است:

از اینکه فرصتی فراهم آورده‌اید تا پیامی برایتان بنویسم بسیار خرسندم و از اینکه در محفل تلاشگران آزادی بیان پیامم شنیده می‌شود مفتخرم . در میان بیش از ۶۰ زندانی سیاسی زن در زندان اوین و در روزهایی که سرزمین من درگیر اعتراض و خیزش مردم و سرکوب و خشونت حکومت است، این پیام را می نویسم .

مردم ایران سال برای احقاق حقوق اساسی خود و مبارزه با استبداد و حکومت دینی راه‌های پر هزینه بسیاری را طی کرده‌اند اما متاسفانه حکومت به جای پاسخ دادن به مطالبات مردم ، به سرکوب ، کشتار خیابانی ، اعدام ، زندان ، بازداشت ، اخراج از کار و تحصیل و شکنجه و حبس در سلول‌های انفرادی برای اخذ اعترافات دروغ و بی‌اساس برای نمایش تلویزیونی و ارائه به دادگاه‌های غیر قانونی و وابسته به سیستم امنیتی روی آورد و نتیجه آن خیزش مردم و اعتراضات خیابانی برای اعلام صریح گذار از نظام ج.ا. و تلاش برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر است که امروز شاهد آن هستیم ، سرکوب زنان که بخشی از هویت، ایدئولوژی و استراتژی حکومت دینی سرکوبگر بود . اکنون به جایی رسیده که زنان به خاطر اصرار بر حق انتخاب پوشش ، جان خود را از دست می‌دهند ، در این شرایط صحبت از آزادی بیان دشوار است .

در سرزمینی که زنان و مردان به خاطر بیان دیدگاه‌های خود ، سالها در حسرت آزادی عمر خود را سپری می‌کنند صحبت از آزادی رویاگونه است . در این سرزمین و در میان همه ◦ رنجها و بیم‌ها و امیدها ، در شرایطی که پس از تحمل سالها حبس ، دوباره در زندان هستم و حتی از شنیدن صدای کودکانم محرومم ، با دلی سرشار از شور و امید و سرزندگی و با اطمینان به تحقق آزادی و عدالت در سرزمینم ، زندان را سپری می‌کنم . ما به دنبال پیروزی هستیم ، پیروزی ما شکست استبداد برای همیشه در تاریخ کشورمان و تحقق دموکراسی و حقوق بشر و استحکام و قدرتمندی جامعه مدنی است .

ما برای پیروزی نیاز به قدرت داریم . قدرت ما در همبستگی و حمایت جهانی فزونی خواهد یافت و من تقاضای حمایت مؤثر دارم ، همچنین تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و مبارزان،مخالفت جهانی با احکام ادعام برای معترضان. جنبش‌های اجتماعی می‌تواند قدرتی به جامعه مدنی و فضای عمومی بخشد که رسیدن به دمکراسی را تسهیل می‌کند .

پیام من شنیده شدن خواست ما مردم ایران یعنی گذار از نظام استبدادی و تلاش برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر است . به تمام کسانی که در ایران با خبر رسانی برای این اعتراض تلاش می کنند تشکر می کنم اکنون بسیاری از آنان در زندان هستند یا تحت فشار قرار دارند.

به امید پیروزی نرگس محمدی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر