۱۴۰۰ اسفند ۱۸, چهارشنبه

تجمع اعتراضی کارگران راهداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد



کارگران راهداری استان چهارمحال و بختیاری در برابر استانداری این استان دست به تجمع زدند. کارگران می‌گویند حقوق‌های آنها پرداخت نشده است. کمتر از دو هفته مانده به سال جدید، آنها بدون حقوق، توان تامین حداقل‌های زندگی خود را ندارند. آنها می‌گویند، ما در سخت‌ترین شرایط کاری در میان برف و کولاک به باز کردن راه‌های این استان مشغولیم. ولی مسئولان استان در دفتر کار خود نشسته‌اند و از درد ما خبر ندارند.

روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰، کارگران راهداری استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق در برابر این استانداری در شهر کرد تجمع کردند.

کارگران می‌گویند ما بدون حقوق چگونه در این شرایط اقتصادی بحرانی می‌توانیم به کار ادامه دهیم. آنهایی که حقوق‌ می‌گیرند در این شرایط سخت زندگیشان پیش نمی‌رود. چه رسد به ما که بدون حقوق، باید نان خود و خانواده‌امان را تامین کنیم.

کارگران راهداری در شرایط کاری بسیاری سختی قرار دارند. آنها همواره در برف و باران و آب و هوای نامساعد به باز کردن راه‌های این استان مشغولند.

سوال کارگران راهداری استان چهارمحال و بختیاری آیا پرداخت حقوق‌های کلان مدیران نیز دیرکرد دارد.

کارگران راهداری
تجمع کارگران راهداری استان چهارمحال و بختیاری

معترضان می‌گویند، مدیران و مسئولان راهداری و استان در دفتر کار خود نشسته‌اند و از سختی‌ها و مشکلات ما بی‌خبرند. آنها می‌پرسند، چگونه است که مدیران و مقامات این راهداری و استان هیچ‌گاه با دیرکرد پرداخت حقوق‌های کلان خود مواجه نبوده‌اند. اما به ما کارگران که در سخت‌ترین شرایط آب و هوای در خطرناک‌ترین وضعیت‌ها باید از جان و سلامتی خود بگذریم. باید برای دریافت حقوق ناچیز خود پشت درب این اداره یا آن اداره تجمع کنیم؟

دولت و حاکمیت بی‌توجه به وضعیت وخیم معیشتی کارگران تنها به فکر بهره‌کشی و کشیدن کار هر چه بیشتر و بدون مزد از آنها است. از طرفی به‌دلیل افزایش لحظه به لحظه گرانی و تورم، هر دیرکرد در پرداخت موجب کاهش بیشتر ارزش دستمزد‌هایشان می‌شود.

اکنون نزدیک به دو هفته مانده به سال جدید مانده است. به دلیل وضعیت وخیم اقتصادی بیش از ۹۰ درصد مردم ایران به‌ویژه کارگران، اعتراضات هر روز بیش از روز قبل گسترش می‌یابد. این وضعیت بیش از این نمی‌تواند ادامه داشته باشد و ناگزیر خشم کارگران دامن حاکمیت را به‌زودی خواهد گرفت. خشمی که از آن خلاصی نخواهند یافت.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر