۱۴۰۰ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

اعتصاب غذای کارگران ارکان ثالث پالایشگاه عسلویه


کارگران ارکان ثالث پالایشگاه دوازدهم عسلویه، در اعتراض به پایین بودن کیفیت غذای شرکت دست به اعتصاب زدند

کارگران پیمانکاری ارکان ثالث پالایشگاه عسلویه مدت‌هاست که مشکل کیفیت پایین غذا را به گوش مسئولین شرکت رسانده‌اند. اما مسئولین مربوطه نه تنها به این موضوع هیچ اعتنایی نمی‌کنند که برعکس با تندی با کارگران سخن می‌گویند.

 این کارگران توسط شرکت pomc  به کار گرفته شده‌اند و در مجتمع گاز پارس جنوبی واقع در عسلویه کار می‌کنند. روز یکشنبه ۱۵ اسفند وقتی کارگران برای گرفتن غذا مراجعه کردند، مشاهده کردند که کیفیت غذایشان بسیار بدتر شده و اصلا قابل خوردن نیست. کارگران از تحویل گیری غذا خودداری کردند و بیش از ۲۰۰ پرس غذا به آشپزخانه برگردانده شد.

کارگران اعتصابی ارکان ثالث پالایشگاه ، اعلام کردند که زحمت می‌کشند و بابت غذایی که داده می‌شود بخشی از حقوقشان کسر می‌شود. شرکت هم باید غذای مناسب و قابل خوردنی به آن‌ها ارائه دهد. چنانچه کیفیت غذا تغییر نکند و بهبود نیابد، مجددا دست به اعتراض و اعتصاب خواهند زد.

شرکت بهره برداری و مدیریت پتروپارس (pomc) کار تعمیرات، خدمات اداری، پشتیبانی و نگهداری پالایشگاه دوازدهم عسلویه را برعهده دارد. این پالایشگاه مربوط به فازهای ۲۲ ، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی می‌باشند. این شرکت در تیرماه سال ۸۸ تأسیس شده است و تابع هلدینگ‌های زیر مجموعه سپاه پاسداران محسوب می‌شود.

کارگران ارکان ثالث پالایشگاه بردگان شما نیستند

ارکان ثالث پالایشگاه

شرکت پتروپارس نیز مانند شرکت‌های پالایشگاهی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، تلاش می‌کنند کارگران را به صورت قراردادی بکار بگیرند. با این شیوه بکارگیری کارگران، شرکت خود را از پرداخت مزایای حقوقی کارگری مبرا می‌داند. از طرف دیگر با بستن قرارداد ۳ ماهه با کارگران، آنان را مانند بردگان اسیر کار خود می‌سازد. علاوه بر همه اجحافاتی که مدیران شرکت در حق این کارگران روا می‌دارند، از جیره غذایی آنان نیز می‌زنند. غذایی به آن‌ها ارائه می‌کنند که ارزان و کاملا بی‌کیفیت است و اصلا قابل خوردن نمی‌باشد.

 

کمیته دفاع از حقوق کار و کارگر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر