۱۴۰۰ آذر ۴, پنجشنبه

محی الدین ابراهیمی به زندان ارومیه بازگردانده شد


 

محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام امروز پنجشنبه ۴ آذر، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به زندان ارومیه بازگردانده شد. آقای ابراهیمی اوایل آبان ماه از زندان ارومیه به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده بود.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰، محی الدین ابراهیمی، زندانی سنی مذهب، محکوم به اعدام به زندان ارومیه بازگردانده شد.

محی الدین ابراهیمی در تاریخ ۴ آبان امسال به همراه دو زندانی دیگر به نام‌های محی الدین تازه وارد و داود جباری از زندان ارومیه به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.

محی الدین ابراهیمی پیشتر در تاریخ ۱ آبان ماه ۹۶ در مرز ایران و عراق پس از شلیک مستقیم به پا، به اتهام همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت شده بود. او در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ لو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شد و این حکم پس از اعتراض به رای صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی مجدد، به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده بود. این حکم نهایتا به تایید دیوان عالی کشور رسید.

محی الدین ابراهیمی به دلیل اینکه در زمان بازداشت به ضرب سه گلوله زخمی شده بود مدت زیادی از حبس خود را در بهداری زندان تحمل ایام کرده و صرفا از شهریورماه ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی، فرزند محمد و از اهالی روستای آلکاو از توابع شهر اشنویه است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر