۱۴۰۰ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

صدور حکم شلاق برای ۴ متهم اقتصادی در اردبیل


 

 بنابر اعلام رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۴ متهم اقتصادی در سازمان اتوبوسرانی این شهر در کنار سایر مجازات‌ها به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

 ۴ متهم اقتصادی در اردبیل در کنار سایر مجازات ها به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این خصوص گفت: این پرونده با همکاری دستگاه قضایی، بازرسی کل استان و سازمان اطلاعات سپاه استان تشکیل و اقدامات کامل در این خصوص انجام گرفته است.

ناصر عتباتی افزود: پرونده دارای ۴ متهم از جمله مدیرعامل وقت سازمان اتوبوسرانی اردبیل و ۳ نفر دیگر از پرسنل این سازمان است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: این چهار تن به اتهام مشارکت در تضییع اموال دولتی، تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی و دریافت رشوه به حبس، شلاق و انفصال موقت محکوم شده‌اند.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر