۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت نگین حسین زاده و سید مهدی صدر در زندان وکیل آباد مشهد

گزارشی از آخرین وضعیت نگین حسین زاده و سید مهدی صدر در زندان وکیل آباد مشهد

نگین حسین زاده و همسرش سید مهدی صدر، شهروندان ساکن مشهد در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان وکیل آباد این شهر هستند. این زوج پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی هر کدام به سه سال و شش ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این دو زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “نگین و مهدی در تاریخ ۳۰ مهر امسال، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری هر کدام از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس، فیلمبرداری از اماکن ممنوعه سه سال زندان، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی پنج سال حبس، توهین به رهبری دو سال حبس و عضویت در گروه های مخالف نظام پنج سال حبس و مجموعا به ۱۶ سال حبس محکوم شدند. حکم صادره علیه آنها، توسط دادگاه تجدیدنظر در تاریخ بیست و یکم دی، به سه سال و شش ماه و یک روز حبس برای هر کدام کاهش یافت.”

نگین حسین زاده و همسرش سید مهدی صدر در تاریخ سی و یکم مردادماه سال جاری توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند. آنها پس از ۱۴ روز به زندان وکیل آباد مشهد انتقال داده شدند.

این زوج در تاریخ چهاردهم شهریورماه تفهیم اتهام شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها نیز مورخ بیست و چهارم مهر در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد برگزار شده بود.

نگین حسین زاده و سید مهدی صدر، ساکن مشهد و پدر و مادر دو فرزند هستند.(هرانا ۱۴۰۲/۱۱/۰۶)

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر