۱۴۰۱ آذر ۱۳, یکشنبه

برگزاری دادگاه برخی بازداشت‌شدگان؛ خطر صدور حکم اعدام

برگزاری دادگاه برخی بازداشت‌شدگان؛ خطر صدور حکم اعدام

فرزانه و حمید قره‌حسنلو از متهمان به قتل روح‌الله عجمیان


دادگاه رسیدگی به پرونده کشته شدن یک بسیجی در کرج با ۱۵ متهم برگزار شد. سه تن از آنها زیر ۱۸ سال هستند و یک زوج نیز در معرض حکم اعدام قرار دارند.

در دو روز گذشته، نهم و دهم آذرماه، دادگاه رسیدگی به قتل روح‌الله عجمیان از نیروهای بسیج با ۱۵ متهم در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست موسی آصف الحسینی برگزار شد.

طبق گزارش این دادگاه که در خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه منتشر شده است، از میان ۱۵ متهم این پرونده سه نفر زیر ۱۸ سال سن دارند.

امین مهدی شکراللهی، آرین فرزام‌نیا و امیرمهدی جعفری متهمان زیر ۱۸ سال این پرونده هستند و قوه قضاییه هم این موضوع را تایید کرده است. محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی متهمان ردیف اول این پرونده هستند.

دو تن دیگر از متهمان این پرونده حمید قره‌حسنلو و فرزانه قره‌حسنلو نام دارند. بر اساس گزارش‌ها، فرزانه قره‌حسنلو، کارشناس علوم آزمایشگاهی و حمید قره‌حسنلو، رادیولوژیست هستند و در برخی از منابع نیز پزشک معرفی شده‌اند که یک دختر ۱۰ ساله دارند. شهریار شمس، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق در یک رشته توییت درباره این زوج نوشته است. به نوشته او نیمه شب ۱۳ آبان حدود ۱۰ مرد وارد خانه این زوج شده و مقابل چشمان دختر ۱۰ ساله آنها، این دو را با ضرب و شتم بازداشت کرده‌اند. در اثر این ضرب وشتم دنده‌های حمید قره‌حسنلو دچار شکستگی می‌شود و بعد از ده روز مجبور می‌شوند او را به بیمارستان منتقل کنند. در دادگاهی که در روزهای نهم و دهم آذرماه برگزار شد این زوج به ”فساد فی‌الارض از طریق اقدام به قتل” متهم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر