۱۴۰۱ شهریور ۹, چهارشنبه

پسماند چهارمحال و بختياري 725 گرم است

سعید یوسف‌پور روز امروز در جمع خبرنگاران استان اظهارداشت: مجموع پسماند تولیدی استان 250 تن در شبانه‌روز است و سالانه 945 تن سالانه پسماند در بیمارستان‌ها و بخش خصوصی و همچنین سالانه 100 هزار تن پسماند عادی و 140 تن پسماند ویژه کشاورزی در استان تولید می‌شود.

پسماند چهارمحال و بختياري 725 گرم است
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 29 شهرک و ناحیه صنعتی با یک‌هزار و 500 واحد صنعتی و کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد افزود‌: از این تعداد فقط چهار شهرک صنعتی در شهرکرد، سامان بروجن و چلگرد تصفیه‌خانه فاضلاب دارد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 432 گونه جانوری در حوزه محیط طبیعی و تنوع زیستی چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 298 گونه پرنده، 46 گونه پستاندار، چهار گونه دوزیست، 50 گونه خزنده و بقیه مربوط به سایر گونه‌های جانوری است.
یوسف‌پور با اشاره به وجود 194 هزار هکتار عرصه تحت حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری برابر 11.8 درصد مساحت گفت: هم‌اکنون سه منطقه شکار ممنوع با 55 هزار هکتار وسعت در بام ایران وجود دارد.
وی با اشاره به وجود هشت تالاب کوهستانی با سه هزار و 85 هکتار در چهارمحال و بختیاری افزود: ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ‌صیاد به سبزکوه در این استان 530 هزار هکتار برابر 32 درصد مساحت استان وسعت دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر