۱۴۰۱ مرداد ۲, یکشنبه

رهایی یک کودک-مجرم از اعدام در بروجرد

رهایی یک کودک-مجرم از اعدام در بروجرد

خبرگزاری هرانا – یک کودک-مجرم در بروجرد، که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. همچنین ریس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از رهایی از اعدام ۲۱ زندانی در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، دادستان شهرستان بروجرد در استان لرستان گفت: متهم به قتل محسن خشخاشی، معلم جانباخته با رضایت بدون قید و شرط خانواده این فرهنگی، از اعدام رهایی یافت.

سجاد بیرانوند افزود: سال ۱۳۹۳ دانش آموزی معلم خود به نام محسن خشخاشی را در کلاس درس با ضربات چاقو به قتل رساند.

وی اظهار داشت: این دانش آموز در آن زمان ۱۵ سال سن داشت و اعدام وی به تاخیر افتاد.

دادستان بروجرد گفت: امروز بعد از گذشت ۹ سال خانواده محسن خشخاشی با حضور در دادسرا از اعدام زندانی گذشت کردند و این فرد از مجازات مرگ رهایی یافت.

رهایی از اعدام ۲۱ زندانی در سیستان و بلوچستان طی سال جاری

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طی سال جاری با تلاش کارگروه صلح در پرونده‌های اعدام، ۲۱ پرونده اختلاف به سازش ختم و در پی آن، ۲۱ نفر از مجازات اعدام رهایی یافتند.

علی مصطفوی نیا افزود: از مجموع ۲۱ فقره پرونده اعدام در استان، تعداد ۹ پرونده در شورای حل اختلاف شماره ۲۵ زاهدان مستقر در زاهدان مرکزی، ۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف شماره ۲۱ زاهدان مستقر در مسجد مکی، یک فقره پرونده در شعبه ۲۷ شهرستان زاهدان، ۳ فقره پرونده در نتیجه جلسات کارگروه صلح در پرونده های اعدام در شهرستان ایرانشهر، یک فقره پرونده در شهرستان چابهار، یک فقره پرونده در دشتیاری، یک پرونده در هیرمند، یک پرونده در دلگان و یک فقره پرونده در فنوج نیز به سازش ختم شده است.

هرانا- 2 مردادماه 1401

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر