۱۴۰۰ اسفند ۱۴, شنبه

نگرانیِ معلمان حق‌التدریسی از پایان برنامه ششم/ قرار بود تا آخر بهمن حکم استخدام خود را دریافت کنیم


معلمان حق التدریسی بار دیگر خواستار گرفتنِ حکم استخدامی خود شدند.

معلمان حق التدریسی در تماس با خبرنگار ایلنا، از تجمع خود مقابل مجلس شورای اسلامی خبر دادند. امروز (شنبه/ ۷ اسفند) این معلمان برای بار دوم مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شدند و خواستار گرفتنِ حکم استخدامی خود شدند. پیشتر نیز معلمان حق‌التدریسی چندین مرتبه مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

این معلمان می‌گویند: مهلت اجرای برنامه ششم توسعه رو به پایان است و از آنجا که طبق مصوبه‌ی مجلس، استخدام معلمان حق‌التدریسی تا پایان برنامه ششم باید انجام شود، چنانچه ما تا پایان این برنامه حکم استخدامیِ خود را دریافت نکنیم دیگر برای گرفتنِ حکم دچار مشکل خواهیم شد و باید مسیر سال‌ها پیموده را مجدد طی کنیم.

به گفته‌ی این معلمان؛ وزارت آموزش و پرورش آن‌ها را به امور استخدامی ارجاع می‌دهد و امور استخدامی نیز کار را به وزارت آموزش و پرورش ارجاع می‌دهد.

این معلمان با ارسال فیلمی از صحبتهای عباس نجار (سرپرست مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش) گفتند: در بهمن ماه امسال تجمع کردیم و آقای نجار در آن زمان با حضور در بین تجمع کنندگان از تامین بودجه‌ی استخدام معلمان حق‌التدریسی مرحله سوم خبر دادند و گفتند حکم استخدامی معلمان تا پایان بهمن صادر می‌شود، در حالیکه تا امروز مشکل ما حل نشده است.

گفتنی است؛ طبق طرحی با عنوان «تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» که در سال ۸۸ به تصویب رسید، معلمان حق التدریسی بعد از گذراندن دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان باید به استخدام وزارت آموزش و پرورش دربیایند. قرار بود این معلمان در سه مرحله وارد دانشگاه شوند و بعد از گذراندن مراحل، حکم خود را دریافت کنند. در حالیکه دو گروه قبلی توانستند حکم استخدامی بگیرند و جذب آموزش و پرورش شوند، حکم استخدامی گروه سوم هنوز صادر نشده است.

این معلمان گفتند: بعد از سال‌ها کار حدود دو تا دو میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر