۱۴۰۰ بهمن ۲۸, پنجشنبه

دستگیری اعضای یک گروه در رابطه با فروش نوزاد در فضای مجازی


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، از شناسایی و بازداشت اعضای یک گروه فروش نوزاد در فضای مجازی خبر داد. به گفته او، یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این افراد کشف شده است.

اعضای یک گروه در تهران که با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی فعالیت می‌کردند بازداشت شدند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، در این رابطه گفت: طی رصد و پایش شبکه های اجتماعی توسط کارشناسان، مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند.

داود معظمی‌گودرزی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامات تخصصی این پرونده آغاز و با پیگیری های فنی مشخص شد این صفحات توسط یک گروه اداره می‌شود که با وعده فروش نوزاد اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: تمامی اعضای این گروه که متشکل از ۲ زن و ۲ مرد بودند، شناسایی و دستگیر شدند. همچنین یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این افراد کشف شد.

وی با بیان اینکه این گروه پیشتر نیز در این زمینه دارای سابقه بودند، افزود: این افراد در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند. آنها برای فروش هر نوزاد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان طلب می کردند و پس از اینکه افراد متقاضی وجه مورد نظر را واریز می کردند دیگر پاسخگوی آنها نبودند.

رئیس پلیس فتا تهران بیان کرد: در یکی از موارد یک نفر از اعضای این گروه در پوشش پرستار بچه به منزلی مراجعه و پس از جدا کردن نوزاد از والدین، قصد فروش آن را داشتند که توسط عوامل پلیس فتا دستگیر شدند. همچنین طی یک ماه گذشته، این دومین گروه تحت عنوان فروش نوزاد در فضای مجازی است که توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

به دنبال گسترش فقر و تنگدستی، در سال‌های اخیر خرید و فروش غیرقانونی نوزادان و کودکان در رسانه‌ها و فضای مجازی افزایش یافته است. این بحث‌ها در پی کشف بسیاری از کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی بالا گرفت که به طور علنی در صدد جلب مشتری برای نوزادان و کودکانی برآمده بودند که قرار بود توسط دلالان به فروش برسند.

پیشتر مدیرعامل موسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت بی توجهی نهادهای حمایتی به ارائه آموزش های جنسی لازم به زنان معتاد، کارتن خواب و بدسرپرست، دشوار بودن شرایط سقط قانونی جنین و دسترسی نداشتن این زنان به ابزارهای جلوگیری تمایلی از بارداری را عامل اصلی افزایش فروش نوزاد در کشور میداند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر